arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Svenska kraftnät söker en Applikationsspecialist för UBW/Agresso

  • Ort

    Sundbyberg

  • Yrkesroll

    Systemförvaltare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    2 maj

  • Sök jobbet senast

    31 maj

Om jobbet

Är du en driven och kommunikativ applikationsspecialist som trivs i nära samarbete med användare? Motiveras du av att effektivisera och utveckla affärssystem och är intresserad av att arbeta i en samhällsviktig organisation? Då kan den här tjänsten vara helt rätt för dig! På Svenska kraftnät får du meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter i en samarbetsinriktad kultur.

Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas av stora investeringar och en organisation i utveckling. Ett funktionellt affärssystem är en förutsättning för att lyckas med dessa utmaningar. Som ett led i detta arbete söker vi en applikationsspecialist som kommer arbeta med förvaltning och utveckling av vårt affärssystem UBW/Agresso.

Tjänsten är en heltidstjänst inom Finansavdelningen, enhet Redovisning, och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Dina arbetsuppgifter

Som Applikationsspecialist blir du, tillsammans med systemansvarig för UBW, ansvarig för att arbeta med systemförvaltning och utveckling av affärssystemet. Ditt fokus kommer vara att stötta ekonomiprocesserna, inköpsprocessen och budget/prognosprocessen. Vi arbetar enligt förvaltningsmodellen PM3 och som applikationsspecialist jobbar du på verksamhetssidan nära slutanvändare av systemet.

Som applikationsspecialist blir du en nyckelspelare i den fortsatta utvecklingen av systemet. En viktig uppgift i ditt arbete blir att fånga in användarnas behov och önskemål, översätta dem i krav och realisera dem i affärssystemet. Du får ett stort eget ansvar i arbetet med förvaltning och utveckling av UBW där du deltar i den strategiska planeringen och driver utvecklingsarbetet i samarbete med systemansvarig, modulansvariga och övrig verksamhet.

I din roll ingår också att följa upp kvalitet och användning av levererade lösningar såväl från den interna IT-avdelningen som externa leverantörer och hålla kontakten med dessa i operativa frågor.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för ekonomiprocesser och hur de kan omsättas och realiseras i systemprocesser. Vi ser att du har minst ett pars års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Vi vill även att du har en akademisk examen, civilekonom med IT-kunskaper, examen inom IT med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Har du erfarenhet av att arbeta med utveckling av affärssystemet UBW/Agresso eller som UBW-konsult är det meriterande. Har du erfarenhet av projektarbete och/eller har ingått i en förvaltningsorganisation är det också meriterande.

Dina personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du blir en viktig kugge i ett spännande sammanhang där du får möjlighet att tillsammans med andra engagerade och kompetenta medarbetare säkerställa hög kvalitet och effektivitet i leveranserna. Ditt arbetssätt kännetecknas av initiativ- och ansvarstagande.  

Du trivs i en samarbetsorienterad roll och har ett strukturerat arbetssätt men kan lätt ställa om till nya arbetsuppgifter när situationen kräver det.

Då du kommer att vara med och vidareutveckla UBW hoppas vi att du är en person som ser till affärsvärde, kan prioritera och balansera önskemål från olika intressenter och vill vara med och påverka!

Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällskritisk organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.

Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Ansökan


Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Boxhill Recruitment. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Nina Ahlström tel: 070-275 15 99.

Fackliga representanter på SVK är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se

Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2019. Vi behandlar ansökningar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt.