arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Supporttekniker till Serviceenheten

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    16 juni

  • Sök jobbet senast

    2 augusti

Om jobbet

Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.

Avdelningen infrastruktur ansvarar för Mittuniversitetets IT, Servicecenter, fastighet och campusservice. Avdelningen består av ca 70 medarbetare och är verksam både i Östersund och i Sundsvall. Inom avdelningen hanteras teknisk support, utveckling, drift, telefoni, servicecenter, vaktmästeri, tryckeri, lokaler och hyresavtal. Avdelningen har både ett operativt och ett strategiskt ansvar inom dessa områden.

Serviceenheten har som uppdrag att erbjuda Mittuniversitetets medarbetare, studenter och externa intressenter en enhetlig, lättillgänglig och behovsanpassad service och support.

Enheten består av ca 20 medarbetare och hanterar områdena telefonservice, IT-support och Servicecenter.

Arbetsuppgifter

Du kommer främst att arbeta i vår 1st-linesupport, men vid behov även täcka upp i 2nd-linesupport med ärenden av mer kvalificerad karaktär som har eskalerats via 1st-line.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta:

- Hantering av inkommande ärenden via vår supporttelefon och vårt ärendehanteringssystem
- Support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som t ex Microsoft Office 365, Windows 10.
- Teknisk på-platsen support för medarbetare och studenter
- Skapa och underhålla informationspaket t ex lathundar/FAQ
- Utveckla området gällande processer, metoder och arbetssätt

Kvalifikationer

Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifterna enligt ovan. De operativsystem vi vill att du behärskar är Windows, Android och OSX/iOS. Du bör även ha erfarenhet av och behärska Active Directory - rättigheter/ behörigheter/GPO:er.

Vi ser gärna att du har kunskaper inom AV-teknik.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ramverket ITIL och då främst avseende incidenthantering.

Eftersom våra medarbetare och studenter kommer från olika delar av världen behöver du kunna kommunicera både på svenska och engelska och då både i tal och skrift.

För att trivas i rollen som supporttekniker så behöver du vara serviceinriktad och trivas med kundkontakt. Vidare behöver du kunna kommunicera väl och ha förståelse för att olika individer tar till sig information och kunskap på olika sätt. Arbetet innebär både självständigt arbete och arbete i grupp. Du behöver därför vara bekväm med att själv strukturera och ansvara för ditt arbete och dina leveranser men även tycka om att samarbete med andra. Du ska tycka att det är roligt att arbeta med problemlösning och lösa komplicerade problem.

För att söka tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial IT-utbildning.

Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av en liknande roll under minst 2 år. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning och tillträde: Anställningen är tillsvidare och kan inledas med en provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsort: Östersund eller Sundsvall


Information
Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Lotta Blomberg, tfn 010-142 89 43.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2020-08-02. https://miun.varbi.com/se/what:job/jobID:341509/

Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning