arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Supporttekniker till Serviceenheten Sundsvall

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    17 juni

  • Sök jobbet senast

    25 juli

Om jobbet

Avdelningen infrastruktur ansvarar för Mittuniversitetets IT, Servicecenter, fastighet och campusservice. Avdelningen består av ca 70 medarbetare och är verksam både i Östersund och i Sundsvall. Inom avdelningen hanteras bland annat teknisk support, utveckling, drift, informationssäkerhet, telefoni, servicecenter, vaktmästeri, tryckeri, lokaler och hyresavtal. Avdelningen har både ett operativt och ett strategiskt ansvar inom dessa områden.

Serviceenheten har som uppdrag att erbjuda Mittuniversitetets medarbetare, studenter och externa intressenter en enhetlig, lättillgänglig och behovsanpassad service och support.

Enheten består av ca 20 medarbetare fördelat på två orter.

Arbetsuppgifter


Du kommer främst att arbeta i vår Support med stöd till våra användare och studenter.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta:

- Hantering av inkommande ärenden via vår supporttelefon och vårt ärendehanteringssystem
- Support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som t ex Microsoft Office 365, Windows 10.
- Teknisk på-platsen support för medarbetare och studenter
- Skapa och underhålla informationspaket t ex lathundar/FAQ
- Utveckla området gällande processer, metoder och arbetssätt

Kvalifikationer


Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifterna enligt ovan. De operativsystem vi vill att du behärskar är Windows, Android och OSX/iOS. Du bör även ha erfarenhet av och behärska Active Directory - rättigheter/ behörigheter/GPO:er.

Vi ser gärna att du har kunskaper inom AV-teknik.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ramverket ITIL och då främst avseende incidenthantering.

Eftersom våra medarbetare och studenter kommer från olika delar av världen behöver du kunna kommunicera både på svenska och engelska och då både i tal och skrift.

För att trivas i rollen som supporttekniker så behöver du vara serviceinriktad och trivas med kundkontakt. Vidare behöver du kunna kommunicera väl och ha förståelse för att olika individer tar till sig information och kunskap på olika sätt. Arbetet innebär både självständigt arbete och arbete i grupp. Du behöver därför vara bekväm med att själv strukturera och ansvara för ditt arbete och dina leveranser men även tycka om att samarbete med andra. Du ska tycka att det är roligt att arbeta med problemlösning och lösa komplicerade problem.

För att söka tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial IT-utbildning eller liknande erfarenhet.

Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av en liknande roll under minst 2 år. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning och tillträde

Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall


Information
Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Christer Backlund Enered, tfn 010-142 88 07.

Ansökan

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2022-07-25.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.

Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.

Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.

Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lönesättning tillämpas

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning