arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Supporttekniker till IT-avdelningen

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    28 juni

  • Sök jobbet senast

    31 juli

Om jobbet

Vi söker en Supporttekniker med ansvar för godsmottagning för visstidsanställning vid IT-avdelningen.

Bakgrund

Du kommer arbeta i en organisation med en inspirerande miljö och med en öppen och kommunikativ kultur. IT-avdelningen består i dagsläget av drygt 45 medarbetare fördelade inom enheterna IT-service, drift/infrastruktur & systemutveckling samt digital styrning & utveckling. Du blir en del i ett kompetensstarkt team där samarbete och arbetsglädje är viktiga komponenter.

Örebro universitet är ett framstående universitet - för en kunskapsbaserad samhällsutveckling. Här är vi med och skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. En nära koppling mellan utbildning, forskning och samverkan är utgångspunkten för hela verksamheten. Här finns cirka 1 350 anställda, 400 doktorander och 15 100 studenter. I dag rankas Örebro universitet bland de 400 främsta i världen.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker med ansvar för godsmottagningen hanterar du all hårdvara inklusive kringutrustning gällande datorer och annan hårdvara till anställda, datorsalar och vår interna infrastruktur. Du ansvarar för hela flödet från det att IT-produkterna levereras till IT-avdelningen tills de är redo för leverans till våra användare och salar. Arbetet innebär också att upprätthålla och säkerställa de inventarieregister som är kopplade till hårdvaran.

Tjänsten omfattar även arbetsuppgifter som på-platsen-tekniker till anställda samt i salar.

Som ansvarig för godsmottagningen jobbar du bl a med följande uppgifter:
  • Mottagning, uppackning & registrering av IT-produkter
  • Registervård
  • Installation av datorer
  • Planering av leveranser
  • Livscykelhantering av hårdvara
  • Upprättande av rutiner för de processer som hanteras inom tjänsten
  • Enklare beställningar av hårdvara
Som på-platsen-tekniker arbetar du primärt med ärenden på plats hos våra användare samt i datorsalar. Arbetsuppgifterna består bland annat av leverans av nya datorer eller kringutrustning till anställda, felsökning och problemlösning gällande användarnas tekniska arbetsplats samt liknande ärenden i våra datorsalar till studenter. Vi tar även emot användare vid vår mottagningsdisk vilket är också kan bli aktuellt för dig.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • God erfarenhet av IT-support till användare via ärenden och på plats hos användare
  • God erfarenhet av installation och leverans av PC-datorer
  • Hög känsla för ordning och reda och ett strukturerat arbetssätt
  • Erfarenhet av IT-support till användare via telefon
  • Erfarenhet av felsökning och problemlösning gällande datorer, programvaror, mobiltelefoner mm
  • Erfarenhet av installation av programvara
  • Goda kunskaper i MS Office 365
  • Generell kunskap om både PC och Mac
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du också har:

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot systemvetenskap/datateknik eller motsvarande
  • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av arbete i offentlig myndighet
Arbetet är i hög grad serviceinriktat, merparten av arbetet sker i nära samverkan med kollegor och användare. Vi söker dig som är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande och lättlärd. Du är en öppen och lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vi söker dig som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp, samt din förmåga att relatera till människor på ett sätt som inger förtroende. Vi förväntar oss att du är flexibel och öppen för förändring samt har förmågan att anta ett kvalitetsmedvetet och ansvarsfullt tillvägagångssätt för dina uppgifter. Du ska ha god kommunikationsförmåga muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska.

Information

Anställningen är ett vikariat på 100% i sex månader. Tjänsten kan därefter eventuellt komma att utlysas som en tillsvidaretjänst. Individuell lönesättning tillämpas.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschefen för IT-Service, Charlotte Klingström 019-30 10 61, e-post: charlotte.klingstrom@oru.se. Under semesterperioden nås Charlotte lättast via e-post.

Ansökan

Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
  • Personligt brev
  • CV
  • Kopior av relevanta betyg/intyg
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2021-07-31. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lönesättning tillämpas

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat