arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Supporttekniker IT Sektionen

  • Ort

    Västerås

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 maj

  • Sök jobbet senast

    22 maj

Om jobbet

På Mälardalens högskola möts människor som vill utveckla sig själva och framtiden. Våra 15?000 studenter läser kurser och program inom ekonomi, hälsa, teknik och utbildning. Vi bedriver forskning inom alla utbildningsområden och har internationellt framstående forskning inom framtidens energi och inbyggda system. Vårt nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor gör att vi på MDH bidrar till att människor mår bättre och jorden håller längre. Mälardalens högskola finns på båda sidor om Mälaren med campus i Eskilstuna och Västerås.

IT-sektionen ansvarar för support, drift, underhåll, nätverk, säkerhet och utveckling av MDH:s gemensamma IT-system. Sektionen har en samordnande roll och ger support till högskolans studenter och medarbetare.

Anställningsinformation

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2019-05-22
Stationeringsort: Västerås
Akademi/enhet/sektion: IT-sektionen

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att arbeta i supportteamet, lösa uppgifter, dela idéer, kunskaper och erfarenheter. Din primära arbetsuppgift är ge support via telefon och andra kontaktvägar. Supportteamet hanterar ärenden utifrån områden och prioriteringar. Du och dina kollegor ger support på gemensamma system så som utskrifter, bas-IT-plattformar, konto, trådlöst nätverk, vpn, smartphone, telefoni etc.  Vi arbetar värdedrivet och har dagliga möten för att gå igenom eventuella förändringar i bemanning samt hantera ärenden. Resor mellan campusorterna Västerås och Eskilstuna ingår i tjänsten.

Arbetet innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Ta emot samtal och mejl från våra användare, dokumentera och prioritera ärenden i ärendehanteringssystem
  • Analysera inkomna ärenden för att se trender och identifiera större problem/incidenter
  • Skapa information, lathundar och manualer till våra användare
  • Installera datorer och programvara

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med IT-inriktning eller har arbetslivserfarenhet inom området.

Du har minst ett års erfarenhet av arbete i IT-support.

Du ska ha erfarenhet av att ge användarstöd i Microsoft Windows 10 och Mac OS Mojave, IOS samt Office365.

Du ska ha förmågan att bemöta människor på ett bra sätt, kunna lyssna och vara uppmärksam på vad användarna säger.

Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.  

Du är en van användare av MS Office och ärendehanteringssystem. 

Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.

Meriterande

Du har erfarenhet av att arbete i offentlig sektor (högskola/universitet) och i en blandad IT-miljö.

Du har goda kunskaper om felsökning, behörighetshantering och användarsupport inom följande områden 
  • Active Directory
  • Mobila enheter, smartphone, ipad
  • Nätverk, wifi, LAN
  • PC, MAC och tillbehör
Som person tror vi att du:  
  • tar ansvar, prioriterar och ser till helheten såväl som detaljerna och ser till att skapa resultat, både i teamet men också självständigt 
  • har en god analytisk förmåga där du kan se samband och behov i verksamheten 
  • är trygg i dig själv, har ett gott omdöme och anpassar dig för att samverka samtidigt som du har en integritet att ta ställning inom ditt kompetensområde
  • brinner för att göra våra användare nöjda och har en utvecklad känsla för kundbemötande och i ditt arbete finns alltid ett fokus på användaren.

Ansökan

Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan.

Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

 

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

Kontaktpersoner

Daniel Blomberg, Enhetschef

021-10 73 03

daniel.blomberg@mdh.se


Sari Puurunen, Enhetschef

021-107307

sari.puurunen@mdh.se


Susanne Meijer, Facklig representant OFR

021-10 14 89


Michaël Le Duc, Facklig representant SACO

021-10 14 02