arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Supportmedarbetare - koordinera och samordna anställningsadministration

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Backofficepersonal

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    15 mars

  • Sök jobbet senast

    24 mars

Om jobbet

Samordningssektionen, RK Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen

Som medarbetare hos oss kommer du ha en samordnande roll och arbeta med många kontaktytor internt inom Regeringskansliet. Du arbetar i ett högt tempo med fokus på problemlösning och leverans. Om du har viljan att lära dig mer och trivs med att ge service kan vi erbjuda ett arbete där du kan utvecklas tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår att koordinera och samordna Förvaltningsavdelningens leveranser kring anställningsadministration. Det innebär bl a att registrera, återkoppla, lösa, samordna och fördela ärenden, samt kvalitetssäkra svar. I tjänsten kan även ingå att besvara inkommande supportsamtal och supportärenden.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete i supportverksamhet. Minst ett års erfarenhet av arbete med kundkontakt via ärendehanteringssystem, telefon och e-post i supportfunktion krävs för tjänsten. Du har dessutom arbetat med många kontaktytor och parallella processer i en miljö med högt tempo samt har en vana att jobba under tidspress. Det är ett krav med goda kunskaper i ärendehanteringssystem. Erfarenhet av arbete i större organisationer och med administrativa arbetsuppgifter är meriterande.

Dina egenskaper

Du är stabil och stresstålig med en god samarbetsförmåga. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och kvalitetsmedveten.

Övrigt

Flertal tidsbegränsade anställningar till och med den 31 oktober 2019. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Mehdi Talebi som är sektionschef, på 08-405 83 13. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Ola Bergström på 08-405 58 62. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24 mars.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.