arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Strategisk inköpare till Inköpsenhetens kategoriteam lokaler och service

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Inköpare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    2 oktober

  • Sök jobbet senast

    23 oktober

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. A498.340/2019 jobb.na@polisen.se

Om jobbet

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en Polisregion eller en avdelning. Ekonomienheterna arbetar med frågor inom den finansiella styrningen. Funktionen ska säkerställa kvalitet i Polismyndighetens ekonomiska redovisning genom ett nära samarbete med funktionen redovisning vid Polismyndighetens administrativa center. Inköpsenheten har process- och funktionsansvar för inköp av varor och tjänster för hela polismyndigheten samt ansvar för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området (som har en egen inköpsorganisation). 
Inköpsenheten arbetar kategoribaserat och är organiserad i kategoriteam inom områdena polisspecifik 1, polisspecifik 2, lokaler & service, fordon, forensisk, ekonomi & juridik och personal & kommunikation. Respektive team ansvarar för planering av och samtliga inköpsrelaterade arbetsuppgifter inom sitt område, såsom inköpsstrategier, leverantörs- och marknadsanalyser, upphandling, inköp, uppföljning och avtalsförvaltning. Det finns också ett övergripande enhetsstöd på inköpsenheten, vilket omfattar e-handel, materialförsörjning/lager, utbildningar/behörigheter, information, verksamhetsutveckling och systemstöd och som tillsammans med juridikgruppen bistår kategoriteamen.
Beskrivning av arbetsuppgifter
I rollen som strategisk inköpare ansvarar du för att genomföra kvalificerade upphandlingar eller avrop inom områdena lokalvård, café och restaurang, möbler, kontorsmaterial, bevakning m.m. till hela polismyndigheten. Andra förekommande arbetsuppgifter kan även vara aktuella såsom inköpsstrategier eller uppföljning. Arbetet bedrivs tillsammans med verksamheten och övriga i teamet, med god kvalitet och hög serviceanda. Tillsammans arbetar teamet för att utveckla arbetet inom sin kategori för att uppnå största möjliga nytta för verksamheten och goda affärer. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.
Du kommer att vara placerad i Stockholm. Då kraven på tillgänglighet från våra uppdragsgivare periodvis är hög förekommer även möten hos och tillsammans med deras handläggare och projektgrupper i hela landet.
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
·        akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, ingenjörsämnen, juridik eller annan, för tjänsten, relevant utbildning
·        genomfört upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och/eller lagen om upphandling inom försvar och säkerhetsområdet (LUFS) i närtid
·        goda kunskaper i MS Office
·        god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
·        erfarenhet av arbete med inköp i privat verksamhet
·        erfarenhet av arbete i stor inköpsorganisation
·        erfarenhet av arbete enligt kategoristyrd arbetsmetod för inköp
·        erfarenhet av projektbaserat arbetssätt
Vi söker dig som är driven, serviceinriktad och initiativrik. Rollen som strategisk inköpare ställer krav på att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Vidare har du en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt samt har förmåga att arbeta utvecklingsinriktat.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Laurence Brännström tfn 010-563 47 26 alt. 072-452 22 19
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Felicia Flyckt, felicia.flyckt@polisen.se
Fackliga företrädare
Fackliga kontaktpersoner finner du i annonsen på vår hemsida.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Inköpare, Ekonomiavdelningen, Inköpsenheten
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 23 oktober 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A498.340/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A498.340/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Läs om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. jobb.na@polisen.se