arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Specialist inom e-handel

  • Yrkesroll

    IT-strateg

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    17 november

  • Sök jobbet senast

    30 november

Om jobbet

Vill du påverka och driva arbetet kring hur offentlig förvaltning kan använda e-handel? Är du en prestigelös, kommunikativ och engagerad person som efterfrågar och värdesätter samverkan med kollegor och omgivning? Då kan du vara vår nya specialist inom e-handel.

Om jobbet

Nu söker vi en specialist inom e-handel till leveransteamet Digital post och e-handel som ingår i leveransområdet tjänster och infrastruktur, läs mer om leveransområdet och DIGG här.
Som specialist inom e-handel kommer du tillsammans med kollegorna i teamet: 
  • Proaktivt arbeta för att offentlig sektor ska implementera e-handel som en del i en elektronisk inköpsprocess.
  • Planera, utföra och utvärdera implementeringen av e-handel inom offentlig sektor samt skriva rapporter och genomföra analyser på området.
  • Delta i arbetet med nationell och internationell standardisering inom e-handelsområdet tillsammans med den tekniska expertis som finns inom SFTI (Single Face To Industry).
  • Ge praktiskt stöd och strategisk rådgivning till offentlig sektor inom e-handelsområdet.
  • Främja e-handel via föredrag på exempelvis konferenser, nätverkssammankomster, samarbetsforum och liknande samt via föreskrifter på området.
  • Arbeta aktivt med att bygga upp och förvalta nätverk och samarbeten inom offentlig sektor.
  • Företräda myndigheten och delta i nationella och internationella samarbetsforum som syftar till att förankra och utveckla e-handelsprocessen.
  • Samverka med andra myndigheter som har uppdrag inom digitalisering av inköpsprocessen och det samarbete som finns inom SFTI.
  • Omvärldsbevakning på e-handelsområdet.

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, ha förmåga att prioritera och arbeta mot uppsatta mål. Du samarbetar bra med andra, både internt och externt, samt har förmåga att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med DIGG:s roll och uppdrag på en övergripande nivå. Vidare är du kund-, resultat- och lösningsorienterad vilket betyder att du kan växla mellan olika perspektiv och se till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. Som specialist inom e-handel behöver du ha en god pedagogisk förmåga och goda kunskaper i svenska och engelska, det innebär bland annat att du kan producera material av god kvalitet och presentera både muntlig och skriftlig information så att mottagaren förstår.

Du har minst 3 års erfarenhet av offentliga inköp och e-handel och har arbetat med dessa frågor inom offentlig sektor. Du har vidare praktisk erfarenhet från införandeprojekt och/eller förvaltning av e-handel inom offentlig sektor samt har tagit fram rapporter och genomfört analyser. Det är meriterande om du har arbetat med standardiseringsarbete inom den elektroniska inköpsprocessen och/eller projektledning inom digitalisering. Det är även meriterande om du har arbetat med nyttohemtagning, styrning och uppföljning. 

Du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande som vi bedömer vara likvärdig.

Om DIGG och vad vi erbjuder

DIGG är liten myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler. För närvarande följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och arbetar till största delen på distans. Vi erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Vi erbjuder tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Placeringsort är Stockholm, resor kan förekomma och variera över tid.

Sök

Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 30 november.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Anna Ågren på tel 010-484 73 48. Facklig kontaktperson Åsa Fridholm, ST. Hon nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • IT-strateg

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat