arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Sommarvikariat helpdesktekniker - drift, support & utdata

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 11 dagar - 3 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 januari

  • Sök jobbet senast

    1 mars

Om jobbet

Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill varamot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

ARBETSUPPGIFTER

It-produktionsenheten ansvarar för våra It- och telefonitjänster. Vi utvecklar, förvaltar och underhåller den tekniska infrastrukturen för Bolagsverket.

Din roll som helpdesktekniker är varierande och du kommer arbeta tillsammans med övriga i teamet för att lösa de tekniska ärendena.

Du kommer arbeta på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt med felsökning/felavhjälpning, installationer, problemlösning, hantering av beställningar och uppföljning av ärenden. Supporten utförs genom kanaler såsom telefon, mejl och ärendehanteringssystem samt personlig kontakt.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier. Du har kunskap om PC och kringutrustning, Windows 10 operativsystem. Har du eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning är det meriterande, likaså om du har erfarenhet av ärendehantering inom it-relaterade frågor.

Det är en fördel om du har kunskaper om Microsoft Office, Outlook och Exchange. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom helpdesk/servicedesk/it.

Givetvis är du serviceinriktad och motiveras av att supporta och hjälpa andra. Vi ser att du har stort intresse för teknik och trivs i en roll där du tar egna initiativ och driver ditt eget arbete framåt. Som person är du lugn och kan kontrollera ansträngda situationer genom att ha ett inlyssnande sätt.

Vidare trivs du i en social roll med många kontaktytor och du har ett flexibelt förhållningssätt. Du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Är du en serviceinriktad person som vill arbeta med it-relaterad problemlösning? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT

Bifoga personligt brev och CV.
Som nyanställd hos oss i Bolagsverket kommer du att få introduktion och till en början hjälper vi dig att planera ditt arbete.

Anställningarna är tidsbegränsade och kan variera i både omfattning och längd.
Ett sommarvikariat hos oss ger dig en värdefull arbetslivserfarenhet och du kommer få möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper

OBS! Du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Sommarjobb / Säsongsanställning