arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Sommarjobb som servicehandläggare vid servicesektion, Uppsala

  • Ort

    Uppsala

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 januari

  • Sök jobbet senast

    27 januari

Om jobbet

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare vid servicesektion i Uppsala innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

  • har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har erfarenhet av arbetet på ett servicekontor
  • har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
  • har servicekänsla och inger förtroende
  • kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
  • har mycket god kommunikationsförmåga
  • stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
  • är ansvarstagande
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket. Det är även meriterande om du har erfarenhet från arbete om minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2019-06-01-2019-08-31.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Skatteverkets servicekontor går över till Statens servicecenter.

Har du frågor om rekryteringen, maila sommarjobb@skatteverket.se

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Tina Nitz på telefon 010-57 41453 eller Malin Jonsson 010-57 99338 Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Anna-Maria Andersson på telefon 010-57 997 78 och för Saco Per-Olof Karlsson på telefon 010-57 682 42.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 203 514389-18. senast den 27 januari 2019. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.