Skattehandläggare, Västervik

  • Ort

    Västervik

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, 11 dagar - 3 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    29 januari

  • Sök jobbet senast

    5 mars

Om jobbet

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom kontorets arbetsområde. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

På kontoret i Västervik är vi cirka 180 medarbetare. Kontoret ansvarar för ansökningar om rot- och rutavdrag för hela riket. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats
  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
  • har en treårig avslutad gymnasieutbildning med en för tjänsten relevant inriktning 
  • har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
  • kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
  • har servicekänsla och inger förtroende
  • är flexibel.
Det är meriterande om du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet, studerar ekonomi eller juridik vid universitet eller högskola alternativt nyligen har avslutat en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom samma område. Det är även meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad på heltid fr.o.m. 18 juni 2018 t.o.m. 19 augusti 2018. Det kan eventuellt bli aktuellt med förlängning.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Kontaktpersoner

Malin  Masth, sektionschef

010-576 10 28


Nilab Aziz, facklig kontaktperson SACO

010-574 10 74


Andreas Rindbäck Wallin, facklig kontaktperson ST

010-572 31 61


Sommarjobb  på Skatteverket,

sommarjobb@skatteverket.se