Skattehandläggare Värnamo

  • Ort

    Värnamo

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    29 januari

  • Sök jobbet senast

    23 februari

Om jobbet

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t.ex. att granska underlag för inlämnade deklarationer, att utreda och informera, att fatta beslut i skatteärenden samt förebyggande arbete och service. Arbetet innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

Skatteenhet Jönköping, Värnamo, Vetlanda tillhör organisatoriskt Västra regionen och består av åtta sektioner fördelade på tre orter. Tillsammans är vi ca 150 medarbetare varav ca 70 st i Värnamo. Vi söker nu efter två nya medarbetare till orten Värnamo.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

  • har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
  • minst tre års aktuell och relevant erfarenhet från arbete inom redovisning, revision eller ekonomi
  • har ett gott bemötande och en känsla för service, både via telefon och skriftligen
  • värdesätter samarbete med andra och sätter teamets mål i fokus
  • är aktiv, initiativtagande, delaktig och engagerad i ditt arbete
  • tar ansvar för de egna arbetsuppgifterna såväl som teamets gemensamma resultat.
Det är meriterande med en högskoleutbildning om 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt  KY-utbildning/YH-utbildning om 400YH-poäng inom ekonomi eller juridik, och/eller aktuell och relevant erfarenhet från statlig myndighet eller kommun.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningarna är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Kontaktpersoner

Carmela Skillfeldt, sektionschef

010-574 58 03


Susanne Broholm, sektionschef

010-575 63 28


Daniel  Palm, hr-konsult

010-575 00 11


Kerstin  Nordström, facklig kontaktperson ST

010-579 83 45