Skattehandläggare, Skatteenhet 2 Malmö Simrishamn, med placering i Malmö

  • Ort

    Malmö

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 februari

  • Sök jobbet senast

    26 februari

Om jobbet

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare

innebär att du kommer att arbeta med utredningar inom internationell beskattning eller arbetsuppgifter som är av mer administrativ karaktär, t ex
  • registrera, utreda och besluta om återbetalningar av särskild inkomstskatt
  • registrera, utreda och besluta i ansökningar om A-skatt
  • registrera och hantera utbetalningar från skattekonto
  • rekvirera och registrera samordningsnummer.
Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon på både svenska och engelska.

På skatteenhet 2 Malmö Simrishamn är vi ca 185 medarbetare och det är till sektion 7 och 8 i Malmö som vi nu söker medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som  
  • har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap alternativt har en pågående eller nyligen fullgjord KY/YH-utbildning som redovisningsekonom omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng
  • har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
  • är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
  • har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
  • har ett gott bemötande
  • är flexibel.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket eller annan utredningserfarenhet från annan myndighet. Det är också meriterande om du har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är på heltid och tidsbegränsad fr.o.m. 16 april t.o.m. 31 december 2018 respektive fr.o.m. 2 maj t.o.m. 30 september 2018.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Kontaktpersoner

Emile Diab, sektionschef

010-574 68 57


Eva Andersson, facklig kontaktperson ST

010-571 85 47


Marcus Bräutigam, facklig kontaktperson Saco

010-574 61 74


Sommarjobb  på Skatteverket,

sommarjobb@skatteverket.se