arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Skattehandläggare, Punktskatteenheten, Ludvika

  • Ort

    Ludvika

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    31 oktober

  • Sök jobbet senast

    21 november

Om jobbet

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

På punktskatteenheten arbetar vi med beskattning och service avseende punktskatter, exempelvis skatt på alkohol, tobak och energi samt de fordonsrelaterade skatterna trängsel- och fordonsskatt. Vi är cirka 140 medarbetare fördelade på åtta sektioner som finns i Ludvika och Örebro. Din placeringsort kommer att vara Ludvika.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att granska, utreda och besluta i ärenden gällande punktskatter. Du kommer även att vara Skatteverkets ansikte utåt genom att svara på frågor om punktskatter via telefon och mejl. Det kan förekomma resor i tjänsten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

  • har en avslutad utbildning från högskola/universitet om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik, alternativt har en avslutad godkänd gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
  • har god analytisk förmåga och fallenhet för att se väsentligheter i omfattande material
  • har förmågan att fatta egna beslut
  • kommunicerar pedagogiskt och enkelt både i tal och i skrift
  • är utvecklingsorienterad
  • har förmåga att samverka med andra för att nå verksamhetens mål och syfte.
Det är meriterande om du har något års aktuell erfarenhet av att göra affärsmässiga och ekonomiska prövningar av företag. Det är också meriterande om du har något års aktuell erfarenhet från kvalificerat utredningsarbete, t.ex. från en myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

 

Välkommen med din ansökan till oss!

 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Kontaktpersoner

Titti Campalto, Sektionschef

010-578 71 87


Charlotta Wirgell, Sektionschef

010-576 74 79


Magdalena Isfelt, HR-konsult

010-574 15 63


Åke Nilsson, Facklig kontaktperson SACO

010-5742718