Skattehandläggare inom likvidhantering, Östersund

  • Ort

    Östersund

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    31 januari

  • Sök jobbet senast

    26 februari

Om jobbet

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Till skatteenhet Östersund söker vi cirka fyra skattehandläggare inom likvidhantering.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare inom likvidhantering
innebär att du kommer att arbeta främst med ekonomihantering och administrativa uppgifter. Arbetet innehåller många olika delområden som tex kontoavstämningar, filhanteringar mot banker, identifiering och omföringar av in- och utbetalningar, upprättande av bokföringsunderlag och bokföring i ekonomihanteringssystem (fn Agresso) och även visst beslutsfattande. Du kommer att ha ett mycket omväxlande arbete där du får möta kollegor, medborgare och företag med olika behov. Du kommer att ge service och information främst via telefon men även skriftligen och arbetet innehåller både individuellt arbete och samarbete i grupp.

Området som du kommer att jobba inom är främst inom likvidhantering. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet kan komma att variera utifrån verksamhetens behov.

På skatteenhet Östersund är vi cirka 110 medarbetare. Enheten handlägger även ärenden inom det internationella området.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

  • har eftergymnasiala studier inom företagsekonomi
  • har ett strukturerat arbetssätt och är ansvarstagande och noggrann
  • är produktiv och stimuleras av att arbeta mot uppställda mål
  • har god samarbetsförmåga samt god förmåga att arbeta självständigt
  • har ett gott bemötande och är serviceinriktad
  • är villig att lära och utvecklas
  • har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du

har relevant arbetslivserfarenhet samt aktuell erfarenhet av att arbeta i ekonomihanteringssystem så som exempelvis Agresso, Visma mfl.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Ett urval av sökande kommer eventuellt att bjudas in att fylla i rekryteringstester i samband med denna rekrytering. Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Kontaktpersoner

Carin Hägglöf, enhetschef

010-577 62 50


Jens Nordin, facklig kontaktperson Saco

010-577 63 29


Daniel Mellberg, facklig kontaktperson ST

010-574 92 68


Maria Sahlén, hr-konsult

010-572 38 17