arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Skattehandläggare inom det internationella området

  • Ort

    Malmö

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    13 augusti

  • Sök jobbet senast

    26 augusti

Om jobbet

Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom det internationella området har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Om jobbet

Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med företagen. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Du arbetar med handläggning och utredning av anmälningar för skatteregistrering i Sverige.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du vid behov eventuellt även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skattesektion 1 på utlandsenheten på Storföretagsavdelningen, med placering i Malmö. På vår sektion är vi 15 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:


- ha en god analytisk förmåga och förmåga att fatta beslut
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.

Du ska även ha:


- högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap eller ha en KY/YH utbildning som redovisningsekonom omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng alternativt ha motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig erfarenhet av utredningsarbete inom Skatteverket.

Det är önskvärt om du har erfarenhet av utredningsarbete och beslutsfattande inom ekonomi och juridik. Det är även önskvärt om du har erfarenhet av arbete med momsutredningar.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner

Ann-Sofie Spåre

010-5746847


Jesper Österberg

010-5750245