arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Skattehandläggare inom arbetsgivaravgifter, Storföretagsenhet Malmö

  • Ort

    Malmö

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 november

  • Sök jobbet senast

    21 november

Om jobbet

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Storföretagsavdelningen ansvarar för en stor del av skattebasen genom ansvaret för skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de finansiella företag som står under finansinspektionens tillsyn. Vi ansvarar för all hantering av punktskatt, offentliga enheter, skattebrottsenheten samt beskattning av utländska företag verksamma i Sverige. Avdelningen har enheter i Solna, Malmö, Göteborg/Jönköping och Ludvika/Örebro och har totalt ca 1000 medarbetare. På storföretagsenheten i Malmö är vi idag ungefär 90 medarbetare.

Storföretagsenheterna är en del av storföretagsavdelningen som befinner sig i ett skede av offensiv utveckling och förändring. Vi har starkt fokus på att förenkla och effektivisera verksamheten samtidigt som vi vill möta företag och andra utifrån deras behov och situation. Utöver att vara en effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att skapa så stor samhällsnytta som möjligt. Detta gör vi bl.a. genom att utveckla vår dialog och vårt samarbete med företagen och deras rådgivare.

Storföretagsenhet Malmö söker handläggare med stort intresse för arbetsgivaravgifter.

Dina arbetsuppgifter som handläggare inom området arbetsgivaravgifter
innebär att du självständigt granskar, utreder och fattar beslut i ärenden inom området, som från och med nästa år även inkluderar arbete föranlett av inlämnade arbetsgivardeklarationer på individnivå. Du arbetar med storföretag inom alla branscher och arbetet innebär vidare många kontakter med företagen, såväl skriftligen som per telefon.

Det kan också bli aktuellt att du deltar med din kompetens i revisioner och att inom vårt förebyggande arbete besvara rättsliga frågor från våra företag.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

  • har en avslutad högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120 poäng/180 högskolepoäng alternativt har en avslutad KY/YH-utbildning inom ekonomi omfattande minst 80KY-poäng/400YH-poäng
  • har aktuell och relevant erfarenhet av arbete med skattefrågor
  • är resultat- och målinriktad
  • har god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
  • är självgående och utvecklingsorienterad
  • har mycket god samarbetsförmåga och ett bra bemötande både internt och externt
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av utredningsarbete inom beskattningsområdet på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Kontaktpersoner

Joakim Gullin, HR-Konsult

010-574 30 25


Ann-Louise Rönnerhed, Sektionschef

010-574 65 65


Ksenija Scuka, facklig representant ST

010-5746574


Dick Jönsson, facklig kontaktperson SACO

010-5746350