Skattehandläggare, Gävle Hudiksvall

  • Ort

    Gävle

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 februari

  • Sök jobbet senast

    28 februari

Om jobbet

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare

innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.

På skatteenhet Gävle Hudiksvall är vi cirka 130 medarbetare fördelade på cirka 80 i Gävle och cirka 50 i Hudiksvall.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

  • har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ekonomi eller juridik
  • har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
  • har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
  • har ett gott bemötande
  • är flexibel.

Det är meriterande om du

har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. maj t.o.m augusti månad 2018.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Kontaktpersoner

Annette Jernberg, sektionschef

010-577 79 34


Helena Mickelsson, sektionschef

010-577 18 27


Lisa Bäfver, facklig kontaktperson ST

010-574 60 41


Carin Tjernell, facklig kontaktperson Saco

010-572 41 77