arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicetjänsteman med kontorsansvar

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 januari

  • Sök jobbet senast

    27 januari

Om jobbet

Tycker du om att ge service i kontorsmiljö? Att ta ansvar och ge det där lilla extra? Vi söker nu en servicetjänsteman med kontorsansvar till Kontorsservice i Linköping/Norrköping.

Om jobbet

Rollen som kontorsansvarig kommer att innebära att du är ansvarig för hela kontorsservicen på orten. Du driver och leder lämpliga forum mot verksamhet och kund för information och dialog. Du jobbar operativt som en del i teamet samtidigt som du har kontakt med övriga samordnare samt sektionschef för att löpande utveckla verksamheten i positiv riktning framåt.

Vi erbjuder service i kontorsmiljö främst i form av arbetsuppgifter inom arbetsplatsservice, såsom hantera felanmälningar, beställningar, tjänstekortshantering, hantering av behörigheter, tjänstebilshantering och viss godshantering. Med ditt serviceinriktade sätt och din önskan att leverera med kvalitet möter du såväl gruppens samt våra interna och externa kunders olika behov. Du har sinne för detaljer, tar initiativ och känner ansvar för dina arbetsuppgifter och för verksamheten. Personalansvar ingår ej i rollen.

Sektionen har verksamhet på fem orter vilket innebär att du vid behov kan behöva vara beredd på att åka till de andra orterna och då främst Nyköping.

Om dig



För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:


- vara serviceinriktad och ha gott bemötande
- trivas med att arbeta teambaserat men också självständigt
- har god förmåga att planera samt organisera ditt arbete
- vara ansvarstagande, driven och ta egna initiativ kunna kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt
- ha goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift  

Du ska även ha:


- en avslutad 2- eller 3-årig gymnasial utbildning med godkända betyg
- god kunskap och erfarenhet av operativt och administrativt servicearbete i kontorsmiljö
- erfarenhet av att vara ansvarig för samt leda och driva informationsmöten och forum för dialoger
- B-körkort

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet från liknande arbetsuppgifter på Skatteverket eller annan myndighet. Det är också önskvärt att du har god digital mognad och vana av system/office-paketet

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Servicehandläggare

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning