arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Serviceman till Polisen i Helsingborg

  • Yrkesroll

    Kontorsvaktmästare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    25 mars

  • Sök jobbet senast

    15 april

Om jobbet

Är du redo för en större uppgift? Vi behöver nu stärka upp vårt team med en serviceman med placering i Helsingborg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få nya erfarenheter samtidigt som ditt arbete bidrar till polisens mål om att öka tryggheten och minska brottsligheten.

Polismyndigheten består av drygt 30 000 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polismyndigheten, region Syd har ca 4 900 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Nordvästra Skåne består av fyra lokalpolisområden (Helsingborg, Ängelholm, Klippan och Landskrona), utredningssektion, utredningsjoursektion och ett kansli. Lokalpolisområde Helsingborg är ett av landets största lokalpolisområden med 21 grupper och närmare 260 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att förläggas inom post-, service- och fordonsverksamheten. Utöver detta kommer du att biträda passverksamheten vid behov.

Som serviceman arbetar du med sortering och distribuering av intern och extern post, pakethantering, vaktmästeriarbete som t.ex. flytt av möbler, enklare reparationer, tillsyn av belysning mm. En viss del av arbetstiden biträder du fordon och verkstad med arbetsuppgifter som transport av fordon till besiktning och service, enklare underhåll t.ex. tvätt av fordon, kontroll av utrustning m.m. Även administrativa arbetsuppgifter kan förekomma och då innefatta order och beställning samt lagerhållning m.m.

Du arbetar tillsammans med dina kollegor i ett team och i din anställning är det viktigt med flexibilitet där du biträder de olika områdena efter behov.

I arbetsuppgifterna ingår även att stödja den grupp som ansvarar för utfärdande av resehandlingar och kommer därför att genomgå en utbildning för detta ändamål.

Arbetsorten är Helsingborg men arbete förekommer i hela polisområdet.

KVALIFIKATIONER

Krav
B-körkort
Gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren anser likvärdigt
Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet som hantverkare eller vaktmästare
God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal
Yrkeserfarenhet med kundkontakter

Meriterande

Erfarenhet av administration
Erfarenhet av att använda datorn som arbetsverktyg
Erfarenhet inom serviceyrke
Dokumenterad erfarenhet av post och godshantering

Personliga egenskaper:

Det är viktigt att du är van vid och tycker om att arbeta i team och har god samarbetsförmåga. Att du ser till kundens behov och alltid är serviceinriktad. Eftersom att arbetsuppgifterna är varierande och kan ändras på kort varsel från dag till dag är det väldigt viktigt att vara flexibel. God fysik krävs då tunga lyft förekommer samt även stresstålighet då arbetsbelastningen stundtals är hög.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Helsingborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: 2020-06-01
Funktion: Serviceman, Region Syd, PONV, LPO Helsingborg, Stöd/Service 2

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Kontorsvaktmästare

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid med flex Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-06-01.