arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicehandläggare, Uddevalla

  • Ort

    Uddevalla

  • Yrkesroll

    Informatör/Kommunikatör

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 januari

  • Sök jobbet senast

    15 februari

Om jobbet

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare

innebär att du snabbt och professionellt guidar privatpersoner och företag i deras frågor med fokus på digitala tjänster. Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället.

Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

  • har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
  • har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
  • har servicekänsla och inger förtroende
  • kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
  • har mycket god kommunikationsförmåga
  • stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
  • är ansvarstagande.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket. Det är även meriterande om du har erfarenhet från arbete om minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. juni t.o.m. augusti 2019.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Skatteverkets servicekontor går över till Statens servicecenter.

Har du frågor om rekryteringen, maila sommarjobb@skatteverket.se

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa samordnaren för sommarrekryteringar Anna Berneland på telefon 010-579 91 60 eller sektionschef Carina Nicander-Olsson på telefon 010-579 71 73. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Kristoffer Chmaj telefon 010-579 91 01 och för Saco Per-Olof Karlsson på telefon 010-576 82 42.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Kontaktpersoner

Carina Nicander-Olsson, sektionschef

010-579 71 73


Anna Berneland, samordnare sommarrekrytering

010-579 91 60


Kristoffer Chmaj, facklig kontaktperson ST

010-579 91 01


Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco

010-576 82 42