arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicehandläggare till VO Direkt Enheten kundsupport i Östersund

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    2 juli

  • Sök jobbet senast

    12 juli

Om jobbet

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!

Gillar du att ha många kundkontakter och ge en förstklassig service och bemötande via telefon? Hos oss finner du den möjligheten!

Gillar du att ge service, stödja och informera? Enheten Kundsupport har uppdraget att ge arbetsgivare, arbetssökande, leverantörer och myndigheter en enhetlig, effektiv och kvalificerad service.

Enheten Kundsupport tillhör Af Direkt med uppdraget att ge service till arbetssökanden, arbetsgivare, leverantörer och andra myndigheter via telefon, chatt och mail.

Vi ansvarar för utlämnande av kunduppgifter till andra myndigheter, ekonomisupport samt support i omprövningsärenden för arbetsgivare och arbetssökande. Vi ansvarar även för myndighetens växel. I enheten ingår även sektioner för kundrelationer samt kundundersökningar. Kundsupport står för snabb, professionell direktservice via telefon och digitala kanaler samt ett kontinuerligt omhändertagande av kundinsikter. Vi strävar efter att fler kunder ska få rätt hjälp redan i sin första kontakt med oss på Arbetsförmedlingen och målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal. Vi gör det lätt för kunden att göra rätt.

Vi söker nu ett antal medarbetare med placering i Östersund.

Arbetsuppgifter


Du kommer att ge service och stöd till kunder i hela landet via telefon och digitala kanaler. I arbetsuppgifterna ingår att aktivt möta och stödja kunden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt ska kunna hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Förekommande arbetsuppgifter är utlämnade av kunduppgifter till andra myndigheter, ekonomisupport, bemanna växeln och kundundersökningar.

Det krävs att du har god förmåga att både kunna arbeta självständigt och tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter samt har viljan och förmågan att lära nytt. Vid behov kan det förekomma andra arbetsuppgifter utifrån uppdraget som enheten har och därför läggs stor vikt vid flexibilitet.

Vi är en arbetsplats där vi stöttar varandra och hjälps åt att lösa frågor som uppstår. Du har alltid en kollega nära till hands när du behöver hjälp med något! Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi främjar hälsa på arbetsplatsen och vill att du nyttjar ditt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Våra öppettider är vardagar kl. 08-16. Du jobbar efter schema och dina arbetstider är 8-16.30.

 

Grundläggande kvalifikationskrav


- Fullföljd gymnasieutbildning

- Två års arbetslivserfarenhet

- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse.

- God förmåga att kommunicera på engelska i tal

- Van användare av digitala tjänster

Kompetenskrav


- Kommunikativ/Tydlig

- Serviceinriktad

- Flexibel/förändringsbenägen

- Mål- och resultatorienterad

- Stabil

Meriterande


- Erfarenhet av kundkontakt i kontaktcenter, växel och digitala kanaler
- Erfarenhet av att guida kunder att använda e-tjänster
- Erfarenhet av att arbeta med handläggning på statlig myndighet

 

Om tjänsterna


3-4 tillsvidaretjänster med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan har en tillsvidareanställning i myndigheten. Placeringsort Östersund. Vi sitter i kontorslandskap och arbetet är kundintensivt och dynamiskt. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Ansökan


Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2020/0032 2717 senast den 12 juli. Intervjuer är tänkta under vecka 30 och 31. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Servicehandläggare

Lön

Enligt ök

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100. Tillträde: Enligt ök Tillsvidareanställning