arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicehandläggare till Statens servicecenter, Örebro

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    30 oktober

  • Sök jobbet senast

    15 november

Om jobbet

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

På kontorsområde Örebro är vi 24 medarbetare som arbetar. Du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster. 
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
Vid tjänstgöring på servicekontoret i Örebro ingår även att hjälpa kunder och handlägga ärenden inom id-kortshantering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
  • Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
  • Goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska i tal

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Mycket gott bemötande och servicekänsla
  • Mycket god kommunikativ förmåga
  • God förmåga att hantera flera kunder parallellt
  • Är flexibel
  • Ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
  • Förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
  • Är pedagogisk och har förmåga att coacha
  • Är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer

Vidare är det meriterande om du:

• Har erfarenhet av arbete på annan statlig myndighet
  • Har B-körkort

Övrigt

Anställning är 100% och tillsvidare.
Tillträde snarast möjligt eller efter överenskommelse.
Anställnigen är placerad i Örebro, dock kommer resor till närliggande kontor att förekomma
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 november 2019. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Intervjuer planeras att hållas under vecka 48 i Örebro.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.