arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicehandläggare, Östersund

  • Ort

    Östersund

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 november

  • Sök jobbet senast

    20 november

Om jobbet

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Från och med 2019-06-01 kommer verksamheten att överflyttas till Statens Servicecenter.

Arbetsuppgifter och ansvar


Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Östersund är vi cirka sex medarbetare och tillhör servicekontorsenhet norra. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

  • har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
  • har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon.
  • har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
  • har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • har goda kunskaper i engelska i tal
  • har mycket gott bemötande och servicekänsla
  • har mycket god kommunikativ förmåga
  • har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
  • är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
  • ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
  • har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
  • är pedagogisk och har förmåga att coacha
  • är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Anställningen är ett vikariat under januari-augusti 2019.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

 

Välkommen med din ansökan till oss!

Kontaktpersoner

Bengt-Åke Sundelin, sektionschef

010-576 09 01


Christer Jönsson, hr-konsult

010-574 96 46

christer.k.jonsson@skatteverket.se


Anna-Maria Andersson, facklig kontaktperson ST

anna-maria.andersson@skatteverket.se


Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco

010-576 82 42