arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicedesk-tekniker

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    18 maj

  • Sök jobbet senast

    7 juni

Om jobbet

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag.

Hos oss är du viktig


Gillar du att jobba i team och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg och stabil arbetsplats som månar om din hälsa med bl. a. tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar, förskottssemester och lediga klämdagar.

Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden. System som gör nytta dagligen för både privatpersoner och företag. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. 

Nu söker vi dig med starkt kundfokus. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare. Att arbeta inom Servicedesk för it och telefoni på Transportstyrelsen innebär varierade arbetsuppgifter inom olika områden. Vi är ett ungt arbetslag och arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL. Vår servicedesk är en bra plattform för att sedan kunna gå vidare karriärmässigt inom myndigheten. Sektionen för Kontors-it och support tillhör avdelning It och består av ca 29 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna it-tjänster, it-stöd och produkter inom området användarnära it.

Du kommer att

  • arbeta med att hantera felanmälningar, beställningar och andra it-relaterade frågor från alla verksamheter inom Transportstyrelsen.
  • genomföra felsökningsåtgärder av it- och telefonirelaterade ärenden.

Du måste ha

  • relevant utbildning, gärna it-inriktat gymnasium eller motsvarande nivå som vi bedömer likvärdig
  • aktuell erfarenhet av att arbetat med IT-support inom offentlig organisation
  • god förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du också har

  • erfarenhet av onsite-arbete
  • erfarenhet av att arbeta i MS Office 2016, Active Directory, SCCM och Win10 
  • jobbat i olika stödsystem för it-support såsom beställning- eller ärendehanteringssystem.

Vi vill att du

  • är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
  • är serviceinriktad och kan bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
  • har förmåga och vilja att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
  • är intresserad av utveckling inom it- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intresserad?

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta Servicedesk Manager Mats Pettersson, 010-495 7953, mats.pettersson@transportstyrelsen.se
Saco, Peter Tang och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök


Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2020-4518.  Vi behöver din ansökan senast den 7 juni 2020. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega som anställd på Transportstyrelsens IT-avdelning!

Kort om Transportstyrelsen


Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:

Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:

Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning It

Transportstyrelsens it-avdelning stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi är 260 medarbetare.

Vi på Transportstyrelsens it-avdelning hjälper myndigheten i sitt arbete att möjliggöra morgondagens resor och transporter. Med modern teknik, spännande arbetsuppgifter och engagemang bidrar vi med samhällsnytta för både medborgare och företag i Sverige. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi pratar inte bara om framtiden – vi jobbar för att möjliggöra den.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat