arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Senior Trafikledare till Servicedesk

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    18 mars

  • Sök jobbet senast

    5 april

Om jobbet

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare. Vi tror helt enkelt att om alla får göra mer av det man brinner för och får förtroendet att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill? Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Enheten IT Infrastruktur Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den senaste tekniken och de mest moderna, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

Vi arbetar nära och i direkt kontakt med användaren och använder sedan den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i vårt samarbete med resten av IT-avdelningen. Vi jobbar med att förstå användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Nu söker vi en Senior Trafikledare till Arbetsförmedlingens Servicedesk med placering i Härnösand/ Östersund eller Skövde
Arbetsförmedlingens IT-avdelning ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom organisationen, såsom applikationsutveckling, infrastruktur, produktion, telefoni och telecom samt för support till anställda inom myndigheten till arbetssökande och till företag. Vi arbetar i stora miljöer, med en teknik som ligger i framkant och som kännetecknas av ständig utveckling och stora utmaningar. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje. På Servicedesk arbetar idag ca 45 medarbetare på tre olika orter med support till interna och externa användare av IT-avdelningens levererade tjänster.

Arbetsuppgifter

Du kommer ingå i Servicedesk sambandsfunktion vilken ansvarar för bland annat: Incident Management, informationshantering, schemaläggning, långsiktigt prognosarbete och justering av daglig bemanning för Arbetsförmedlingens Servicedesk. Visst projektdeltagande och leverantörskontakter förekommer inom funktionen.

Nu behöver vi stärka gruppen med en erfaren trafikledare. I tjänsten ingår huvudansvaret för den långsiktiga bemanningsplaneringen. Du kommer att vara delaktig i att ta fram och utveckla sambandsfunktionens processer, rutiner och metoder samt vara en viktig del i att organisera och planera trafikledningen.

Servicedesks uppdrag är att ge teknisk support till våra kunder, arbetsgivare, arbetssökande, kompletterande aktörer, andra myndigheter samt anställda på arbetsförmedlingen.

Vårt kontaktcentersystem är för närvarande ACE Interact, vårt WFM-system är Teleopti och vårt ITSM-verktyg är ServiceNow. Vi erbjuder idag service via telefon och e-post.

Kvalifikationer

Avslutad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning gärna med IT-inriktning
Flerårig dokumenterad erfarenhet av schemaläggning och trafikledningsarbete inom supportverksamhet
Erfarenhet av arbete med system för trafikledning inom supportverksamhet
Erfarenhet av process och metodutveckling
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL

Meriterande kvalifikationer

Erfarenhet av att arbeta med ACE Interact, ServiceNow och Teleopti
Erfarenhet av att arbeta i en IT-organisation

I denna roll söker vi dig som uppvisar
Starkt kund- och resultatfokus.
Initiativtagande och ansvarstagande.
God kommunikativ och pedagogisk förmåga.
Du har lätt att samarbeta, är prestigelös, samtidigt som du också kan vara självgående i din roll.
Du är analytiskt lagd och har ett driv för att förbättra metoder och processer.
Du har förmåga att se mönster och hitta strukturer genom att följa verksamheten och ta in synpunkter från medarbetare och chefer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Placeringsort är Härnösand / Östersund eller Skövde

Övrigt

Tjänsten är tillsvidare på heltid. Sex månaders provanställning tillämpas, om du inte redan har en tillsvidareanställning inom Arbetsförmedlingen. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af-2020/0014 4126 senast 2020-04-05. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Ansök genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Indivduell lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enlig Ök Tillsvidareanställning