arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Senior Supporttekniker, Gävle

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    26 juni

  • Sök jobbet senast

    31 juli

Om jobbet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

ARBETSUPPGIFTER

Nu söker Lantmäteriet dig som brinner för service och support!

Team Service Desk tillhör funktionen End User Services och finns organisatoriskt på Lantmäteriet Utveckling och IT, närmare bestämt på sektionen Drift och Infrastruktur. På Utveckling och IT jobbar vi agilt enligt moderna metoder och DevOps. Vi arbetar i team med mycket eget ansvar och befogenheter. Tillsammans utvecklar vi en av regionens största och mest avancerade IT-miljöer.

Service Desk består i dagsläget av 8 medarbetare, och svarar för service och support av Lantmäteriets verksamhetssystem och IT-arbetsplatstjänster. I arbetsuppgifterna ingår även verksamhetsutveckling av Service Desk, Incident- och Problem Management processerna.

Lantmäteriet har ca. 2200 användare på 50 orter, av dessa finns ca. 900 i Gävle. Vi stödjer våra användare via telefon, personligt möte, tjänsteportal och chat. Vi strävar efter hög kundnöjdhet och hög lösningsgrad vid första kontakt.

KVALIFIKATIONER

För arbetet krävs erfarenhet av arbete i en större IT-organisation och det är meriterande om du har ITIL certifiering.

Vi lägger stor vikt dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är den som gärna anstränger dig lite extra för att leverera lösningar med rätt kvalité och samtidigt har förmåga att anpassa dig efter förändrade omständigheter efter vägen.

Då vi arbetar i team är det viktigt att du är en lyhörd lagspelare med god kommunikativ förmåga, där du är tydlig men samtidigt lyssnar in andra. Då arbetsuppgifterna även kommer att innefatta utvecklingsarbete behöver du ha förmåga att kunna leda arbete samt kunna skapa engagemang och delaktighet bland dina kollegor.

ÖVRIGT

På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.