arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Senior lokalförsörjare till Fastighetsprojekt Nord, Gävle

  • Yrkesroll

    Fastighetsförvaltare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    12 februari

  • Sök jobbet senast

    7 mars

Om jobbet

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad på avdelningen för Fastighet och inköp som ansvarar för Statens servicecenters fastighetsprojekt, internservice och förvaltning samt upphandling och inköp. I rollen som lokalförsörjare tillhör du enheten Fastighetsprojekt Nord.

Enheten Fastighetsprojekt Nord ansvarar för myndighetens lokaler inklusive avtalsfrågor, inventarieförvaltning, lokalförsörjningsfrågor och lokalplanering.

Enheten befinner sig i en spännande och expansiv fas där det skapas möjligheter för medarbetarna att påverka utvecklingen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som lokalförsörjare kommer du att bistå verksamheten med att anskaffa och anpassa ändamålsmässiga lokaler på de orter som Statens servicecenter bedriver verksamhet. Du kommer också att arbeta med avveckling av lokaler. I arbetet ingår att genomföra förstudier samt projektleda ny- och ombyggnadsprojekt.

Arbetet är omväxlande och innebär daglig kontakt med medarbetare vid myndighetens olika kontor i landet. Det är viktigt att du har ett intresse för utvecklings- och förändringsarbete inom lokalförsörjningsområdet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Relevant högskoleexamen alternativt motsvarande kompetens erhållen genom yrkesutbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet inom området i minst tre år (utöver nedan krav)
  •  Minst tre års erfarenhet av fastighetsförvaltning och lokalplanering
  • B-körkort

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att arbeta självständigt
  • Att arbeta målinriktat
  •  Initiativrik och drivande
  • Att skapa gott samarbete med medarbetare och chefer genom att ge god service
  • Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift

Dessutom är det meriterande om du har:

• Kunskap inom hyreslagstiftning
  • Erfarenhet av att arbeta kundorienterat och serviceinriktat
  • Erfarenhet av projektledning samt att arbeta i projektform

Övrigt

Anställningen är på 100% tillsvidare med tillträde snarast efter överenskommelse.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle.
Anställningen innebär en del resande.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 7 mars 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra Skype-intervjuer under vecka 11-12.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Fastighetsförvaltare

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat