arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Registrator

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 augusti

  • Sök jobbet senast

    25 augusti

Om jobbet

Är du registrator och har erfarenhet från offentlig verksamhet? Gillar du att samarbeta och arbeta i en verksamhet med många olika verksamhetsområden? Då kan detta vara en spännande utmaning för dig!

Som registrator på Länsstyrelsens enhet för diarium och arkiv, arbetar du med hantering av hela myndighetens ärendeflöde, vilket innefattar diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar, digitalisering, kvalitetsgranskning av registreringar, samt sekretessprövning och utlämning av handlingar till allmänheten.

Enhetens arbetssätt bygger på samarbete och kommunikation. I vårt utvecklings- och förbättringsarbete, som genomförs både i större och mindre grupper, tar vi fram och genomför förbättringar som utvecklar både myndighetens ärende- och dokumenthantering, samt enhetens och arbetsgruppens arbetsuppgifter. I rollen som registrator kommer du tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till övriga verksamheter i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt ha kontakter med allmänheten vid utlämnande av allmän handling. Vi är 18 medarbetare på enheten som är en av sex enheter vid avdelningen för rättsliga frågor.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har:
  • minst gymnasieutbildning
  • erfarenhet av att arbeta som registrator eller likvärdig administrativ erfarenhet
  • minst två års erfarenhet från offentlig verksamhet
  • erfarenhet av diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller likvärdiga ärende- och dokumenthanteringssystem
  • god kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
  • god kompetens i digitalt arbetssätt och datorvana
 

Meriterande


Det är mycket meriterande med praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling och meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i ärende- och dokumenthantering till exempel för registratorer eller motsvarande.

Vem är du?

Vi söker dig som är en strukturerad, noggrann och stresstålig person som kan hantera många uppgifter samtidigt. Du är nyfiken och har lätt att ta till dig information och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har lätt att samarbeta och kommunicera med kollegor. Vidare tar du initiativ till att tillsammans med dina registrators- och arkivkollegor förbättra och utveckla enhetens arbetssätt för att möta allmänhetens behov och ge internt stöd till myndighetens övriga verksamheter. Vi kommer att fästa avgörande vikt vid dina personliga egenskaper, likaväl som vi vill att du ska känna att vi är ett bra val för dig.

 

Anställningsvillkor


Anställningsform: Tillsvidare, heltid

Startdatum: snarast möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Sista ansökningsdatum: 2019-08-25. Vi planerar att börja genomföra intervjuer vecka 36.

Du ska vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Övrigt


Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 480 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Kontaktpersoner

Therese Jernberg, Enhetschef

010-223 13 82


Anette Zackrisson, ST

010-223 1633


Elin Gradeén, ST

010-223 13 33


Per Claesson, SACO

010-223 15 19