arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Registrator

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Deltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 oktober

  • Sök jobbet senast

    25 oktober

Om jobbet

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Universitetsledningens stab utgör universitetsledningens närmsta strategiska och administrativa stöd. Staben ansvarar bland annat för verksamhetsplanering, samordning och uppföljning av universitetets verksamhet samt förvaltningsjuridik. Inom universitetsledningens stab finns sektionen för arkiv och registratur, som tillhandahåller stöd inom registratur och central arkivhantering. Registraturet söker nu 1-2 tidsbegränsade registratorer. Anställningen är en intermittent anställning där antal timmar per månad kommer att variera efter behov. Anställningen är tidsbegränsad från november 2019 och under 2020.

Arbetsuppgifter

Som registrator arbetar du med dokumenthantering i offentlig förvaltning, vilket innefattar diarieföring, fördelning av ärenden, utlämning av allmänna handlingar samt arkivering av diarieförda handlingar. Du ingår i ett team av registratorer och förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Bland arbetsuppgifterna ingår även hantering av universitetets centrala post, både digitalt och i pappersform. Service och bemötande är en viktig del av arbetet då du ger råd och stöd till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering samt lämnar ut allmänna handlingar till allmänheten.

Ärendehanteringen är till största delen digital. Klassificering av ärenden och diarieföring utförs i ett elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem (W3D3). I arbetsuppgifterna ingår att ge information och internutbildning om diarieföringsfrågor samt att delta i utveckling av universitetets dokumenthantering. Andra administrativa uppgifter som förekommer på sektionen kan ingå i anställningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med diarieföring. Vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, särskilt W3D3, är meriterande. Det krävs kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en statlig myndighets handlingar och kännedom om högskoleområdet. Mycket god datorvana krävs. Önskvärt är att du har högskoleutbildning.

Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket samt god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta självständigt och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är effektiv och noggrann och trivs bra i situationer där många saker inträffar samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning

Anställningen är en intermittent anställning där antal timmar per månad kommer att variera efter behov, 0-50 %. Placering vid Sektionen för arkiv och registratur, Anställningen är tidsbegränsad från november 2019 och under 2020. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta chef vid sektionen för arkiv och registratur Maria Elmlund 031-786 6549 alt. personalhandläggare Amanda Hansson 031-786 4844, amanda.hansson.2@gu.se

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2019-10-25

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.