arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

REGISTRATOR TILL RÄTTSAVDELNINGEN ÖREBRO

  • Ort

    Örebro

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    31 oktober

  • Sök jobbet senast

    19 november

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. jobb.na@polisen.se

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 19 november 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan i ärendemeningen med dnr A544.882/2018

Om jobbet

Registrator till Rättsavdelningen, informationsavdelningen med placering i Örebro

Om arbetsplatsen

Informationsavdelningen har ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registatur, ärendehantering, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter. Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen.

Som registrator kommer du att:

. bevaka och hantera informationsflöde till och från myndigheten (papperspost, e-post, fax, telefon, m.m.)
. ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
. bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
. hantera värdepost, inkomna anbud samt hemligt diarium
. göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar
. tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra kvalité på era arbetsuppgifter
. informerar och utbildar medarbetare i diarieföring av allmänna handlingar
. i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom informationsförvaltningen

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:
. Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt minst två (2) års arbetslivserfarenhet som registrator
. goda kunskaper i Officepaketet
. Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden
. god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

MERITERANDE

. erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv, dokumenthantering och gallring
. erfarenhet av arkivförteckningssystem
. erfarenhet av Polisens IT-system Pär
. erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar både intern och externt

PERSONLIGA EGENSKAPER

Rollen som registrator ställer krav på att du är strukturerad, noggrann och ordningsam. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, omdömesgill och ansvarstagande. Dessutom är du en problemlösare som har lätt för att ta egna initiativ.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN

Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.

Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.

Rättsenheten i region Bergslagen består av två förvaltningsrättsgrupper, en rättstillämpningsgrupp och en informationsförvaltningsgrupp i vilken ingår registratur- och arkivfunktioner.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:

Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen

Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult, Thomas Blomgren via mail på thomas.blomgren@polisen.se

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. jobb.na@polisen.se

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 19 november 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan i ärendemeningen med dnr A544.882/2018