arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Registrator till Arbetsmiljöverket

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    15 augusti

  • Sök jobbet senast

    3 september

Om jobbet

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr. 2019/038791

Vill du arbeta i en verksamhet som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en registrator till Stockholm som, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, bl a ska arbeta med att diarieföra allmänna handlingar som inkommer till myndigheten.

Enheten Registratur och utlämnande är en del av avdelningen Juridik. Registratorsgruppen består idag av åtta personer som arbetar med registrering av inkommande handlingar till Arbetsmiljöverket. Inom enheten arbetar vi också med utlämnande av allmänna handlingar, dataskyddshandläggning och arkivfrågor. Vid enheten arbetar vi i team där daglig avstämning och gemensam schemaläggning är grunden för vårt arbete.

Ditt nya arbete


Du kommer att arbeta med diarieföring av allmänna handlingar samt kvalitetsuppföljning av diarieföring inom myndigheten. Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Public 360.

Exempel på arbetsuppgifter:


ta emot och öppna post och e-post ställd till Arbetsmiljöverket
skanna, registrera (diarieföra) och bedöma inkomna handlingar
kvalitetskontrollera det som diarieförs
besvara telefonförfrågningar om Arbetsmiljöverkets registrerade handlingar
ger råd och vägledning i diarieföringsfrågor till medarbetare och chefer
är delaktig i registratorsgruppens utvecklingsarbete med att följa upp att myndigheten      har en god kvalitet i registreringen
utlämnande av allmänna handlingar.
Kvalifikationskrav

Du ska vara:


utbildad arkivarie med intresse för diarieföring, alternativt
erfaren registrator med minst 2 års erfarenhet av registratorsarbete.
Du ska ha:

goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar i offentlig förvaltning.
goda kunskaper i Officepaketet
goda skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska.
För att lyckas i uppdraget måste du vara systematisk, självgående och noggrann då du utför dina arbetsuppgifter. Du arbetar i ett högt tempo med ett arbetsresultat som håller hög kvalité. Du är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Vi söker dig som tycker om att arbeta i grupp och samarbeta med andra kollegor.   

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har arbetat i digitala ärendehanteringssystem t ex Public 360 och med kvalitetskontroller i diariet.

Mer om anställningen


Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Lindhagensgatan i Stockholm. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. 

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor


Kontakta oss på telefon 010-730 90 00.

Frågor om anställningen besvaras av Sara Tedebrand Frant. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Johanna Karhu Gjertz och för ST Anna Bergman Åberg.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 3 september 2019. Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen


Avdelningen för juridik svarar för stöd inom det juridiska området till Arbetsmiljöverkets avdelningar och till verksledningen för att dessa rättssäkert och effektivt ska kunna utföra sin myndighetsutövning och uppnå myndighetens mål. Vi samverkar med ett flertal andra myndigheter och verk, vi ansvarar för registratur och dokumenthantering och vi utför juridisk, formell och språklig granskning av förslag till våra föreskrifter.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Kontaktpersoner

Sara Tedebrand

+46 010-7309523