arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Registrator - ge kvalitativt verksamhetsstöd till departementen

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 september

  • Sök jobbet senast

    26 september

Om jobbet

Arkiv- och registratursektionen, Juridik- och affärsenheten, Förvaltningsavdelningen
Är du en samhällsintresserad person med höga krav på noggrannhet och effektivitet? Som registrator kan vi erbjuda dig varierande arbetsuppgifter i ett stort arbetslag i en spännande miljö där du arbetar nära politiken i händelsernas centrum.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Förvaltningsavdelningen på Regeringskansliet ansvarar för registratorsverksamheten för alla departement. En anställning som registrator på Förvaltningsavdelningen innebär därför att du är placerad på Förvaltningsavdelningen och arbetar mot ett eller flera departement.

Som registrator ansvarar du för posthantering, registrering, arkivering och kvalitetssäkring samt löpande stöd och service till verksamheten. Mot allmänheten är du i många fall första ingången till verksamheten, där du t.ex. vägleder och besvarar frågor inom ramen för ditt uppdrag samt tar emot förfrågningar om allmän handling. Tempot är högt samtidigt som det är viktigt att bibehålla god kvalitet i arbetet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

För befattningen krävs högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning kombinerad med för befattningen relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att ha arbetat som registrator där du haft verksamhetskontakt. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Vi vill också att du ska ha erfarenhet av att arbeta både självständigt och i grupp. Tjänsten kräver goda kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess samt goda kunskaper i officepaketet.

Erfarenhet av att hålla i utbildningar (undervisningsvana) är meriterande, liksom erfarenhet av Regeringskansliets verksamhet samt kunskaper i regelverket kring säkerhetsskydd.

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och kvalitetsmedveten. Samtidigt är du flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har förmågan att bevara lugnet i stressade situationer. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du är samhällsintresserad och har ett intresse för utveckling inom digitaliserad ärendehantering. 

Övrigt

Anställningen inleds med en provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Tillträde efter överenskommelse.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Therese Westerlund som är gruppchef, på 08-405 45 54. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Lage Åsman på 08-405 97 94. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt Melanie Hedlund Bjerstedt (ST). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast söndag 26 september.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Registrator

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat