arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Regionalt internkommunikationsansvarig

  • Ort

    Solna

  • Yrkesroll

    Informatör/Kommunikatör

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 januari

  • Sök jobbet senast

    28 januari

Ansök nu på arbetsgivarens webbplats

via webb

Om jobbet

Vill du arbeta som regionalt internkommunikationsansvarig i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Vill du jobba med kommunikation som gör skillnad? Det vi på Trafikverket gör, har betydelse för människor och företag - varje dag och varje minut. Det ställer krav på en aktiv, öppen, tydlig och lyhörd kommunikation, både externt och internt. Hos oss på Kommunikation ställs du hela tiden inför nya utmaningar och verksamheten inrymmer hela kommunikationsprocessen, från operativa till strategiska frågor.



Avdelningen Internkommunikation förstärker nu för att möta framtida utmaningar och de behov verksamheten har idag. Regionalt internkommunikationsansvariga är en nyinrättad tjänst och kommer att finnas i Solna, Göteborg, Malmö och Luleå.



Regionalt internkommunikationsansvarig


På avdelningen Internkommunikation finns fantastiska kommunikatörer, kommunikationsansvariga och kommunikationsstrateger. Tillsammans bidrar vi till en kommunikativ organisation med stolta trafikverksambassadörer. Vi bidrar också till en tydlig styrning av verksamheten, bygger en gemensam värderingsstyrd kultur, skapar en gemensam kunskapsbas och bidrar till att vi når Trafikverkets mål.



Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och söker dig som trivs och frodas i en sådan miljö.



Som regionalt internkommunikationsansvarig analyserar, planerar, genomför, följer upp och utvecklar du kommunikationsinsatser som har medarbetare i den region du ansvarar för som målgrupp. Det kan till exempel handla om kommunikationsrådgivning till chefer, arbeta med innehållet i stora dialogmöten och framtagande och förädling av kommunikationssystem. För att lyckas behövs ett nära samarbete och samordning med andra avdelningar inom Kommunikation.



Vi söker dig som




  • har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig

  • har flera års erfarenhet av kvalificerat strategiskt internkommunikationsarbete

  • har kunskaper i Officepaketet

  • har körkort för personbil.



Det är meriterande om du




  • har erfarenhet av att ge kommunikationsrådgivning till chefer och ledare

  • har arbetat med förändringskommunikation

  • har arbetat med ledningskommunikation

  • har erfarenhet av internkommunikation i en stor organisation.



 



Som person är du pålitlig, engagerad och modig. Du är riktigt bra på att bygga relationer och skapa förtroende. Du är driven, tar initiativ och har ett helhetsperspektiv. Du är duktig på att självständigt prioritera och samordna kommunikationsinsatser.



Du är bra på att driva frågor framåt och att pedagogiskt förklara varför. Du är trygg och stabil som person och kan möta olika uppfattningars på ett konstruktivt och sakligt sätt.

Kontaktpersoner

Johanna Franzén

0101237814


via webb