arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

PRV söker varumärkeshandläggare

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    28 maj

  • Sök jobbet senast

    18 juni

Om jobbet

Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!

Till Resursgrupp 1 vid Design- och varumärkesavdelningen i Söderhamn, söker PRV nu varumärkeshandläggare. Vid enheten är vi ungefär 27 personer. Enhetens uppdrag består i att handlägga design- och varumärkesansökningar, utföra konsultuppdrag, delta i utvecklingsprojekt samt medverka vid olika externa informationsaktiviteter.

Arbetsuppgifter

Som varumärkeshandläggare kommer du handlägga både nationella och internationella ärenden, i förlängningen kan det eventuellt också bli aktuellt att handlägga ärenden inom något av design- och varumärkesavdelningens andra verksamhetsområden.

Du ska självständigt granska ansökningar utifrån varumärkeslagen och gällande praxis. Bland arbetsuppgifterna ingår bland annat att skriva avslagsbeslut, informera sökande och allmänheten om immaterialrätt, samt ge råd och anvisningar inom området.

Bland arbetsuppgifterna ingår även att utföra arbete åt andra enheter/avdelningar, t ex i vår kundsupport, delta i avdelningens utvecklingsarbete eller representera PRV i samarbete med andra myndigheter. Deltagande i internationellt samarbete kan även bli aktuellt på sikt.  Som varumärkeshandläggare förväntas du delta i PRV's externa informationsarbete, vilket innebär att delta på mässor, externa utbildningstillfällen eller kundmöten. Detta innebär att resor förekommer i tjänsten.

Anställningen inleds med en intern upplärningsperiod, tillsammans med en handledare som stöttar dig i din utveckling som varumärkeshandläggare. 

Vem är du?
Vi söker dig som har:
  • akademisk examen inom samhällsvetenskap eller juridik, men även andra områden inom humaniora är av intresse, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • minst tre års arbetslivserfarenhet
  • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • goda kunskaper i MS Office

Det är meriterande om du har:

  • ytterligare språkkunskaper t.ex. franska, tyska eller spanska.
  • erfarenhet från myndighetsutövning, eller annat utredningsarbete
  • kunskap inom immaterialrätt, främst varumärkesrätt
  • erfarenhet av att ha arbetat med externa informations- och kunskapshöjande insatser
Som varumärkeshandläggare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån ett uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Du är van att arbeta självständigt och har förmåga att förbättra och utveckla ditt arbete. Du är systematisk, noggrann och strukturerad med förmåga att prioritera för att nå uppsatta mål.

Arbetet kräver god samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad mot såväl kunder som kollegor. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper

Givetvis delar du våra värderingar: omvärldsfokus, framåtanda och engagemang! 

PRV erbjuder

Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler!

Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Placering i Söderhamn.

Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/

På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb

Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 18 juni 2021.

Du ansöker direkt via vår webbplats.

För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Håkan Ekdahl. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Oscar Bäck (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås via vår växel på telefon 08-782 28 00.

(Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringkanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.)

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Administrativ assistent

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat