arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Projektmedarbetare

  • Ort

    Härnösand

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 november

  • Sök jobbet senast

    30 november

Om jobbet

Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation med bred kompetens inom många olika samhällsområden. Hos oss finns möjlighet till intressanta och utmanande arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta och där du som medarbetare har möjlighet till utveckling. Vi har dessutom flera förmåner som vi erbjuder våra medarbetare. Vi finns i Härnösand och är cirka 220 medarbetare som arbetar för en hållbar utveckling i länet. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på www.lansstyrelsen.se/vasternorrland

Nu söker Länsstyrelsen Västernorrland två medarbetare till stabs- och utvecklingsenheten, med uppdrag att jobba för en hållbar tillväxt i Västernorrland, med människan som drivkraft.

Projektet Integration och tillväxt i Västernorrland har sin utgångspunkt i näringslivets kompetensbehov och målet att öka tillväxten. Länsstyrelsen är projektägare och projektet finansieras av kommunerna i länet, Region Västernorrland, Arbetsförmedlingen och EU:s regionala utvecklingsfond. Almi, Bizmaker, Handelskammaren Mittsverige och Företagarna är samarbetspartners i projektet. Projektet är treårigt och har pågått i 1,5 år.

ARBETSUPPGIFTER

Din uppgift är att ansvara för aktiviteterna kring matchning och stöd i rekryteringen till företagen i hela länet. Du stöttar också kollegorna i deras aktiviteter samt bidrar till att projektet utvecklas och når målen.

Samverkan med teamets medlemmar, aktörer i projektet och företagen i länet är nyckeln för att projektet ska nå målen. Det är också viktigt att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för dina egna processer och aktiviteter. Tjänsten innefattar mycket resande inom länet och arbetstid utanför ordinarie kontorstid förekommer, liksom resor utanför länet.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning som matchar projektets inriktning, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av rekrytering samt ha en förståelse för arbetsmarknadens och näringslivets processer.

Egen erfarenhet och kunskaper från olika branscher och kulturer är en tillgång, liksom egen erfarenhet från arbete i små- och medelstora företag. Vi ser gärna att du har erfarenhet från direkt kundarbete där du har fått använda din konsultativa och/eller säljande förmåga. Vi uppskattar kunskap om regionala och lokala förutsättningar inom området.

Då arbetet är utåtriktat är det viktigt att du är bekväm med att initiera nya kontakter och hittar kreativa lösningar/metoder. Du kommer att arbeta under stort eget ansvar och vi värdesätter egenskaper som bidrar till ett starkt och framgångsrikt lagarbete.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du är initiativtagande, relationsskapande och uttrycker dig väl i tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande och du behöver inte ha svenska som modersmål. Det är dock viktigt för uppdraget att du talar och skriver god svenska utan hinder. Du skall ha ett giltigt körkort för personbil. Du är en van datoranvändare, hanterar programmen i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya datorstödssystem.

ÖVRIGT

Länsstyrelsen tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Som ett led i denna rekryteringsmetod kan det bli aktuellt med arbetsprov.

För att arbeta hos oss ska du dela länsstyrelsens värdering om alla människors lika värde.

Du kan inte ha en bisyssla som är oförenlig med länsstyrelsens uppdrag.

Kontaktpersoner

Karin Frejarö