arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Projektkoordinator

  • Yrkesroll

    Förvaltningsekonom

  • Anställning

    Deltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 oktober

  • Sök jobbet senast

    24 oktober

Om jobbet

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen.

Institutionen för kliniska vetenskaper, Malmö, Hälsoekonomi, ska anställa en projektkoordinator.

Omfattningen är 30% och anställningstiden åtta månader.

Arbetsuppgifter


Ekonometrisk analys baserad på en stor longitudinell registerdatabas för att studera sambandet mellan konjunktur, hälsa och hälsoojämlikhet.

Kvalifikationer


Krav

- minst Masterexamen i nationalekonomi med inriktning hälsoekonomi

- vana vid att hantera stora dataset

- gedigen nationalekonomisk bakgrund, dokumenterade kunskaper i hälsoekonomi och  ekonometrisk analys

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.