arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Planeringskoordinator till årlig revison

  • Yrkesroll

    Planeringskontorist

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 juli

  • Sök jobbet senast

    20 augusti

Om jobbet

Vill du bidra till utvecklingen av den statliga verksamheten? Just nu söker Riksrevisionen en planeringskoordinator som kommer arbeta på avdelningen för årlig revision.

Arbetsuppgifter

I rollen som planeringskoordinator på den årliga revisionen ansvarar du för resursplanering på avdelningen. En viktig del i arbetet är att via resursplaneringen bidra till att optimera resursanvändningen på avdelningen under hela revisionsåret. Arbetet innebär årlig planering av cirka 120 revisorer på 226 revisionsuppdrag samt interna utvecklings- och förvaltningsuppgifter. Du hanterar också löpande förändringar i resursplaneringen i samband med att personal slutar, börjar eller behöver planeras om till andra uppgifter.  Vissa delar av året är tidskritiska inom revisionen och innebär hantering av kalenderkrockar så att resurserna används så effektivt som möjligt. Som planeringskoordinator är du spindeln i nätet med många kontaktytor på hela avdelningen.

Resursplaneringen sker i samråd med cheferna och i planeringen ska också arbetsmiljö-aspekter och kompetens- och utvecklingsbehov för medarbetarna beaktas. Du bistår i framtagandet av årliga riktlinjer som beslutas av avdelningschefen.

Processen för resursplanering inom årliga revisionen är under förändring och kommer att centraliseras på enheten för utveckling och förvaltning, ÅRUF. Du kommer att delta i utformningen av den nya processen och även i det utvecklingsprojekt som pågår kring nytt it-stöd för resursplanering. När processen och it-stödet finns på plats ansvarar du för förvaltning och löpande utveckling av dessa. I rollen ingår utbildning, kommunikation samt att ta fram processdokumentation och användarstöd i den nya processen för resursplanering och nytt it-stöd. Du bistår också avdelningsledningen med analyser kring resursanvändning, utvecklingsbehov, rekryteringsbehov, kompetensförsörjning med mera.

Andra förekommande arbetsuppgifter är uppföljning av produktion och fakturering inom avdelningen samt att koordinera avdelningens arbete med uppföljningsrapport, områdesanalyser, myndighetsenkät och in- och utlån till andra avdelningar.

Vi söker

Vi söker dig med lägst gymnasieexamen, gärna relevant akademisk examen. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna med erfarenhet av resursplanering. Du har god it-vana och hög förmåga att ta till dig nya tekniker samt erfarenhet av att ta fram processdokumentation. Erfarenhet av implementering av nya it-stöd är meriterande. Har du erfarenhet av arbete med användarstöd kopplat till system är detta meriterande, likaså tidigare erfarenhet av revisionsverksamhet. Det är en fördel om du har kunskap och förståelse för den årliga revisionsprocessen. Som person är du serviceinriktad, analytisk samt besitter en god samarbetsförmåga. Du behöver också vara en god kommunikatör – både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm.

Övrigt om anställningen

Anställningen är tillsvidare. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på enheten för utveckling och förvaltning.

Ansökan

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2021-08-20.

Mer information om anställningen

Vill du veta mer? Kontakta Viveka Norman, avdelningschef årlig revision, 08 5171 4174 eller Ulrika Meyer, enhetschef enheten för utveckling och förvaltning, 08-5171 4263. Vi samarbetar med Adecco i denna rekryteringsprocess.

Fackliga representanter

 Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272.

Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113.

Om Riksrevisionen

Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Planeringskontorist

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat