arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Projektadministratör

  • Ort

    Gotland

  • Yrkesroll

    Redovisningsassistent

  • Anställning

    Deltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 juli

  • Sök jobbet senast

    20 augusti

Om jobbet

Länsstyrelsen i Gotlands län söker

En projektadministratör till Landsbygdsenheten


Länsstyrelsen arbetar på regeringens uppdrag och verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Vår breda verksamhet omfattar miljö-, natur-, kulturmiljö-, näringslivs-, samhällsbyggnads- och landsbygdsfrågor. I dialog med andra aktörer samordnar vi olika intressen och främjar en hållbar utveckling av Gotland.
Hos oss arbetar drygt 140 personer och vår chef är landshövding Anders Flanking.

Länsstyrelsen arbetar regionalt för EU:s och Sveriges jordbruks- och landsbygdspolitik. Målet är en levande landsbygd vilket innebär att det finns möjlighet till arbete, god service och attraktiva boendemiljöer.

Du kommer att tillhöra landsbygdsenheten som är en av sex enheter. Landsbygdsenhetens verksamhet är bred och omfattar jordbrukarstöd, landsbygdsstöd samt veterinär- och djurskyddsverksamhet. Ungefär 30 personer jobbar på enheten.

Landsbygdsprogrammet

Landsbygdsprogrammet gäller perioden 2014 - 2020 och består av stöd som finns för att utveckla landsbygden. Landsbygdsprogrammet finansieras med medel från EU och svenska staten. Miljö, hållbar utveckling och innovation är prioriterat. Målsättningen är att landsbygdsprogrammet ska ge lönsamma och livskraftiga företag, aktiva bönder som ger oss öppna marker med betande djur samt en attraktiv landsbygd. I landsbygdsprogrammet ingår bl.a. företagsstöd och projektstöd samt kompetensutveckling.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att arbeta med administration av olika EU-projekt inom landsbygdsprogrammet. Arbetsuppgifterna består bland annat av löpande projektdokumentation och uppföljning som utgör underlag för redovisning och rapportering av projekten, samt administrera kursverksamheten, till exempel boka lokaler, föreläsare, ta emot anmälningar med mera

KVALIFIKATIONER

Du har gymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller liknande. Tidigare arbetslivserfarenheter inom administration eller ekonomi krävs. Erfarenhet av projektuppföljning/-redovisning är meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet krävs. Körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper. Du är strukturerad och noggrann. Din samarbetsförmåga är mycket god.

ÖVRIGT

Länsstyrelsen på Gotland erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela länsstyrelsens värderingar om människors lika värde.

Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen i Gotlands län tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med media säljare, rekryteringssajter och liknande.

Anställningen

Anställningen är en visstidsanställning på två år. Deltid 50 %. Tillträde 1 september 2019, eller efter överenskommelse.

Kontaktpersoner

Gunilla Lexell

010-2239261