arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Problem manager till it-avdelningen

  • Yrkesroll

    Processansvarig, ITIL

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 oktober

  • Sök jobbet senast

    30 oktober

Om jobbet

Önskar du ett utvecklande och varierande arbete i en modern it-miljö?
Riksdagsförvaltningens it-avdelning söker nu en processledare med teamkänsla och flerårig erfarenhet av processledning.

Dina arbetsuppgifter

Som problem manager kommer du att ansvara för och leda problemprocessen. I uppdraget ingår att bidra till it-avdelningens och enhetens verksamhetsutveckling genom att förvalta och utveckla våra arbetssätt.

I uppdraget ingår även att vara backup för incident manager, och du kommer att vara administratör av vårt ärendehanteringssystem. Ärendehanteringssystemet används av flera användargrupper inom Riksdagsförvaltningen, vilket innebär att du kommer att ha kontakt med flera olika verksamheter.
Du rapporterar till enhetschefen.

Dina kvalifikationer

Du har goda tekniska kunskaper och flerårig arbetslivserfarenhet av processledning med erfarenhet av att leda operativa team.

Vi söker dig med:

  • flerårig erfarenhet som problem manager eller incident manager
  • goda tekniska kunskaper och med ett intresse för nya områden
  • god kommunikativ förmåga
  • god administrativ förmåga
  • förmåga att snabbt inhämta och delge information
  • erfarenhet av process management inom it
  • erfarenhet av att förvalta och utveckla processer inom ramen för ITIL –meriterande är även certifiering inom ITIL.
Som person är du analytisk, drivande och strukturerad samt lösningsorienterad. Du är en positiv lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till omgivningen. Du trivs i dynamiska arbetsgrupper och i en arbetsmiljö med högt tempo.

Du kommer att ingå i ett processteam om tre personer, och du har förmåga att skapa och bidra till ett gott samarbetsklimat. Du ska kunna uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Vi erbjuder dig

Ett spännande och omväxlande arbete på en modern it-avdelning med hög kompetens och roliga utmaningar. Parallellt med våra leveranser arbetar vi för att utveckla oss själva och vårt arbetssätt, och där kan ditt engagemang göra skillnad.

It-avdelningen består av cirka 120 medarbetare med uppdraget att tillhandahålla system och tjänster som stöder den parlamentariska processen och dialogen med medborgarna. Avdelningen är fördelad på tre enheter och denna anställning är placerad på enheten för it-verksamhetsstöd.

Riksdagsförvaltningens it-avdelning är en central del av det stöd som ges till kammaren, till riksdagens ledamöter och till den övriga myndighetsförvaltningen. It-avdelningens stöd är också ett viktigt inslag för kommunikationen med allmänheten.
  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid

Kontakta oss

Jessica Lexell, enhetschef it-verksamhetsstöd, 08-786 40 21
Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
André Francesco, Seko, 08-786 40 00

Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.