arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

PO Fyrbodal söker sommarvikarier inom reception/passhandläggning

  • Ort

    Trollhättan

  • Yrkesroll

    Receptionist, telefonist

  • Anställning

    Heltid, 11 dagar - 3 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    21 december

  • Sök jobbet senast

    16 januari

Om jobbet

Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av cirka 29 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Väst

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Fyrbodal

Polisområde Fyrbodal omfattar 17 kommuner och är organiserat i tre lokalpolisområden; västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.

Polismyndigheten söker nu receptionister/passhandläggare som vill arbeta under sommarmånaderna juni-augusti, med placering på orterna:
  • Åmål
  • Uddevalla
  • Strömstad
  • Lysekil (endast juli)
  • Stenungsund
  • Trollhättan

ARBETSUPPGIFTER

Som administratör vid våra receptioner kommer du att vara polisens ansikte utåt. Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt innebär handläggning av resehandlingar (främst pass) samt att ge service till allmänheten. Arbetet med pass utförs i enlighet med gällande lagstiftning.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har;
  • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • Arbetslivserfarenhet inom service och administration
  • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande

• Polisstuderande alternativt juridikstuderande
  • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen
  • Utomnordiska språkkunskaper utöver engelska, gärna utomeuropeiska
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Kontakt
Information om uppdraget
Trollhättan: Johan Strand
Åmål: Peter Torstensson
Uddevalla: Marie Bjurman
Strömstad & Lysekil: Johan Hilding
Stenungssund: Margaretha Ivarsson

Information om rekryteringsprocessen

Hanna Lundbäck, HR konsult

Samtliga nås via polisens växel 114 14

Anställningsform: Allmän visstidsanställning juni-augusti, datumen kan variera beroende på placering.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor. Utbildningsstart i början av juni och den inledande teoretiska utbildningen om fem dagar är förlagd på vardagar, dagtid.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-handläggare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Hanna Lundbäck

nås via polisens växel 114 14