arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Personalhandläggare – arbeta brett med HR-frågor

  • Yrkesroll

    HR-specialist/HR-adviser

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 september

  • Sök jobbet senast

    20 september

Om jobbet

Sekretariatet för verksamhetsstyrning och samordning, Infrastrukturdepartementet

Vill du arbeta operativt med frågor inom hela HR-området och har några års erfarenhet från självständigt HR-arbete? Då kan vi erbjuda dig ett omväxlande och utvecklande arbete i en händelserik arbetsmiljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetet som personalhandläggare hos oss innebär att du ger ett effektivt och professionellt chefsstöd i HR- och arbetsgivarfrågor. Du kommer att vara kontaktperson för ett antal chefer vilket innebär att du förväntas ge stöd i ett brett spektrum av HR-frågor såsom rekrytering och introduktion, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, löne- och anställningsvillkor, kompetensutveckling och arbetsrätt och avtalstolkning.

I arbetet ingår även att vara delaktig i Regeringskansliets olika HR-nätverk och mötesforum och aktivt bidra till utvecklingen av en enhetlig och effektiv HR-verksamhet inom Regeringskansliet.

Din bakgrund

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom HR-området eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet och några års erfarenhet från kvalificerat och självständigt HR-arbete. Du har erfarenhet av att arbeta som stöd för chefer och ledning gällande varierande HR- och arbetsgivarfrågor och är van att arbeta med kompetensbaserad rekrytering. Det är meriterande om du har erfarenhet från HR-arbete i statlig myndighet och rekryteringsverktyget ReachMee.

Dina egenskaper

Du har ett konsultativt förhållningssätt, är kommunikativ och har förmåga att skapa och underhålla goda relationer och samarbeten. För att trivas hos oss behöver du vara självgående, strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten samt ha hög integritet och gott omdöme. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig i nya situationer och behåller lugnet även när tempot är högt.

Övrigt

Tidsbegränsad anställning till och med den 31 mars 2021. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Gunilla Lundberg som är tf personalchef, på 08-405 24 51. Du är också välkommen att kontakta HR-specialist Caroline Idermark på 08-405 23 98. Fackliga kontaktpersoner är Fredrik von Malmborg för Saco och Tobias Tengström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 september 2020.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Infrastrukturdepartementet ansvarar för frågor som rör transporter och infrastruktur, digitalisering och it, postfrågor samt energifrågor.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • HR-specialist/HR-adviser

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat