arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Musikverket söker kommunikationsansvarig till Scenkonstmuseet

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Informatör/Kommunikatör

  • Anställning

    Deltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 januari

  • Sök jobbet senast

    27 januari

Om jobbet

Musikverket är en myndighet som har till uppdrag att främja ett varierat musikaliskt utbud präglat av konstnärlig förnyelse och hög kvalitet. Myndigheten ska även bevara, främja och tillgängliggöra teaterns, dansens och musikens kulturarv.

I Musikverket ingår förutom Scenkonstmuseet, Elektronmusikstudion EMS, Musikplattformen, Arkiv och bibliotek (inklusive Caprice Records) samt en administrativ stab och en kommunikationsstab.

Vi arbetar med ett medborgarperspektiv och vill därför ha medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi söker dig som värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

 

Tjänsten


Nu söker Musikverket en skicklig marknadskommunikatör med en tydlig kommunikativ kompass.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att marknadsföra Scenkonstmuseet mot både svenska och internationella gäster. Med god förmåga till målgruppsanalys och relevanta kanalval ökar du markant kännedomen om museet och uppnår satta mål. Arbete sker på både operativ och strategisk nivå.

Du tillhör kommunikationsstaben som idag består av kommunikationschef samt tre kommunikatörer, du jobbar även nära museichefen och museets personal. Scenkonstmuseet är placerat på Sibyllegatan i centrala Stockholm.

 

Kvalifikationer

  • Högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring och kommunikation
  • Minst två års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring
  • Vana vid att leda egna projekt; målgruppsanalys, framtagande av kommunikationsstrategi, marknadsplan osv
  • Stor vana vid kommunikation via sociala medier, inklusive annonsering, i köpta, förtjänade och egna kanaler
  • Erfaren och skicklig skribent på både svenska och engelska med en förmåga att i text skapa förtroende och nyfikenhet för produkten
  • Vana vid kontakter med media
  • Grundläggande kunskaper inom grafisk design (Adobe Suite) och enklare videoredigering

Meriterande kunskaper och erfarenheter

  • Vana att marknadsföra kulturevenemang
  • Erfarenhet från B2B och eventbranschen
  • Eget upparbetat nätverk inom media, event och besöksnäringen
 

Personliga egenskaper


Uppdraget kräver att du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att du mycket snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter. Du är nyfiken på nyheter inom ditt område och är inte rädd för att pröva nya vägar att nå de uppsatta målen. Vidare är du prestigelös och tvekar inte att ta dig an alla typer av arbetsuppgifter. Du gillar att jobba i team och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.

 

Anställningsform


Tjänsten är ett vikariat under ett år med möjlighet till förlängning. Omfattning 80 %.

 

För mer information och ansökan


Välkommen med din ansökan och CV med referens Dnr 0009/18 via http://musikverket.se/lediga-tjanster/ och knappen "Ansök" längst ner i annonsen. Sista ansökningsdag är den 27 januari 2019. 

Eventuella frågor besvaras av kommunikationschef Karin Algvik, tel. 0708-324214

Fackliga företrädare är: Lena Drake (ST) tel 08 519 554 38 och Emma Emanuelsson (SACO) tel 08 519 567 14