arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Medarbetare till Serviceenheten-Kundtjänst

  • Ort

    Norrköping

  • Yrkesroll

    Kundtjänstmedarbetare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 december

  • Sök jobbet senast

    20 januari

Om jobbet

Serviceenheten är en del av SMHIs IT-avdelning och fungerar som en ”one-stop-shop” med service för myndighetens medarbetare och produktion, men är också ett viktigt ansikte utåt mot allmänhet och besökare. Enheten innehåller funktionerna: Reception & Växel, Expedition, Servicedesk, Bibliotek och Kundtjänst. Till enhetens Kundtjänst söker vi nu en ny medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att;
  • som ”Firstline” hantera de frågor och synpunkter som kommer in via myndighetens olika kanaler från allmänhet, företag, organisationer och andra myndigheter.
Du kommer också att;
  • arbeta med SMHI-gemensam administration så som beställning av resor, hotell och inköp via vårt e-handelsystem.
  • arbeta i vår Reception/växel med att ta emot besök och telefonsamtal samt ge service kring utlämning av mobiltelefoner, tjänsteid-kort samt bokningsservice.
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med placering i Norrköping.

Din profil


Du har troligen en eftergymnasial utbildning, helst inom service, men även andra kunskaper och erfarenheter kan ligga till grund för ditt yrkeskunnande och därmed bedömas som likvärdigt. Du har också minst två års erfarenhet av arbete i servicedesk, kundtjänst eller liknande, gärna med både interna och externa kunder. Intresse för väder och naturvetenskap är ett plus.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, men för att lyckas i tjänsten krävs att du är professionell i ditt bemötande med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du bygger goda relationer, samarbetar bra med andra och är en god kommunikatör som med lätthet uttrycker dig professionellt och trevligt, både muntligt och skriftligt. Viktigt för tjänsten är också att du har lätt för att vara aktiv i olika sociala medier och på olika tekniska plattformar, så som smarta telefoner och surfplattor. Du har lätt för att snabbt hitta information på intranät och i andra digitala kanaler, liksom att behandla och tyda data i exempelvis Excel. Erfarenhet av administrativa uppgifter är meriterande.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, är ett krav.

Vill du veta mer?

För ytterligare information kontakta gärna enhetschef Per Dahl eller HR specialist Susanne Gullmar. Fackliga representanter är för SACO Annika Söderlund och för ST Johan Lundvall. Samtliga nås via telefon 011-495 8000 eller via e-post Fornamn.Efternamn@smhi.se.

Din ansökan


Välkommen med din ansökan senast 2019-01-20. 

SMHI strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskaper och personlighet berikar verksamheten.

Kontaktpersoner

Per Dahl, Enhetschef

011-495 80 00


Susanne Gullmar, HR-specialist

011-495 80 00


Annika Söderlund, SACO

011- 495 80 00


Johan Lundvall, ST

011-495 80 00