arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Medarbetare för arbete med spelansvarsfrågor

  • Ort

    Strängnäs

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    15 september

  • Sök jobbet senast

    29 september

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. Dnr 20Si2267 registrator@spelinspektionen.se

Om jobbet

Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet och en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Vi söker medarbetare som erbjuds möjlighet till detta.
Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.
Du kommer att vara placerad på den Operativa avdelningens Enhet 3 som ansvarar för frågor avseende kanalisering, penningtvätt och spelansvar. På den Operativa avdelningen finns tre enheter med olika ansvarsområden.

I arbetsuppgifterna ingår att inom ditt arbetsområde, spelansvar, medverka i att utveckla metoder för riskbedömningar i syfte att förebygga de negativa konsekvenser som spel om pengar kan medföra och att delta i planeringen och genomförandet av tillsynsaktiviteter över spelanordnare. Ytterligare arbetsuppgifter är att utveckla myndighetens arbete på området genom bland annat omvärldsbevakning och analys av den utveckling som sker i Sverige och internationellt vad gäller riskbedömningar och spelansvarsfrågor. Samverkan med andra myndigheter är en viktig del av arbetet. Du förväntas att, inom ditt arbetsområde, bistå myndigheten med expertkunskap i arbetet med licensgivning och tillsyn.

Du ska ha en akademisk examen inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik. Det är meriterande med erfarenhet som gett förståelse för de möjligheter och problem som följer av en marknad där särskilda hänsyn måste tas, inte minst när det gäller sociala skyddshänsyn. I övrigt är erfarenhet och kunskap av offentlig förvaltning och myndighetssamverkan meriterande.
Som person är du drivande, initiativrik, strukturerad och har ett analytiskt förhållningssätt. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är viktigt att du trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och i grupp samt har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av enhetschefen (enhet 3) Robert Larsson, 0152-650 100 (robert.larsson@spelinspektionen.se). Fackliga kontaktpersoner är Elisabet Sente (SACO), 0152-650 149 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.
Är du intresserad av att arbeta inom en utvecklande verksamhet? Skicka då din ansökan med personligt brev och CV, till registrator@spelinspektionen.se. Märk ansökan med Dnr 20Si2267. Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 29 september 2020.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. registrator@spelinspektionen.se