arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Lönehandläggare till Kriminalvårdens servicecenter

  • Yrkesroll

    Löneadministratör

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    21 november

  • Sök jobbet senast

    12 december

Om jobbet

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för anstalter, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster samt fungerar som myndighetens support-och växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. KSC fungerar som en väg in för frågor och har som mål att lösa alla frågor och problem på ett vänligt och professionellt sätt.

Du blir placerad i nya fräscha lokaler femton minuter från resecentrum, Norra Promenaden 86, Norrköping.

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker en handläggare till sektionen för Personaladministration (PA). Sektionens arbete omfattar löner, personaladministration, schemahantering, reseräkningar och utlägg. I rollen som handläggare arbetar du med löpande arbete kopplat till vår lönecykel, t.ex: bevakningslistor, signal och fellistor, frånvaroadministration, skulder, registrering av anställningar och tillägg/avdrag. Du är ett stöd mot medarbetare och chefer inom hela myndigheten både via vårt ärendehanteringssystem och via telefon.

Gillar du att arbeta för att ge den bästa servicen och stötta vår kärnverksamhet så hoppas vi att du söker till oss. Vi ser gärna till att våra medarbetare är med och utvecklar våra processer och arbetssätt. Rollen som handläggare kan även innefatta att hålla i utbildningar och driva förbättringsarbete inom våra processer.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, samt har förmågan att lösa komplexa problem.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Krav

• Akademisk- eller KY-utbildning till lönespecialist, alternativt en annan utbildning i kombination med erfarenhet av personaladministration/lönehandläggning som Kriminalvården bedömer som relevant.
  • Förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska.
  • Mycket god datavana.

Meriterande

• Ytterligare utbildning inom arbetsrätt eller personalvetenskap.
  • Erfarenhet av personalsystemet Heroma.
  • Erfarenhet av personalarbete inom offentlig sektor.
  • Erfarenhet av arbete med statliga kollektivavtal och löneprocesser.
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet.

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-693 693

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.