arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Lönehandläggare till Kriminalvårdens Servicecenter

  • Yrkesroll

    Löneadministratör

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 oktober

  • Sök jobbet senast

    30 oktober

Om jobbet

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för anstalter, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Kriminalvårdens Servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, samt bistår som support- och växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. KSC fungerar som en väg in för frågor och har som mål att lösa alla frågor och problem på ett vänligt och professionellt sätt.

Du blir placerad i nya fräscha lokaler femton minuter från resecentrum, Norra Promenaden 86, Norrköping.

ARBETSUPPGIFTER

Som lönehandläggare arbetar du i sektionen för Personaladministration (PA). Sektionens arbete omfattar löner, personaladministration, schemahantering, reseräkningar och utlägg. I rollen som handläggare arbetar du med löpande arbete kopplat till vår lönecykel ex: bevakningslistor, signal och fellistor, frånvaroadministration, skulder, registrering av anställningar och tillägg/avdrag. Du är ett stöd mot medarbetare och chefer inom hela myndigheten både via vårt ärendehanteringssystem och via telefon. Gillar du att arbeta för att ge den bästa servicen och stötta vår kärnverksamhet så hoppas vi att du söker till oss.
Vi ser gärna till att våra medarbetare är med och utvecklar våra processer och arbetssätt. Rollen som handläggare kan även innefatta att hålla i utbildningar och driva förbättringsarbete inom våra processer.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. I arbetet tar du ansvar för dina uppgifter, analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Du arbetar bra med andra människor samt har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Krav

• Akademisk- eller KY-utbildning till lönespecialist eller har erfarenhet av personaladministration/lönehandläggning som vi bedömer likvärdig.
  • Förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska.
  • Mycket god datavana.

Meriterande

• Ytterligare utbildning inom arbetsrätt, personalvetenskap.
  • Erfarenhet av personalsystemet Heroma, personalarbete inom offentlig sektor samt arbete med statliga kollektivavtal och löneprocesser.
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet.

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-693 693

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.