arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Lokalpolisområde Östra Norrbotten söker administratör till receptionen i Ka

  • Yrkesroll

    Receptionist, telefonist

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 september

  • Sök jobbet senast

    3 oktober

Om jobbet

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor kunna utvecklas och bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Östra Norrbotten, Luleå/Boden, Norra Lappland och Piteå Älvdal. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Vid lokalpolisområde Östra Norrbotten finns receptioner i Kalix och i Haparanda som har i uppdrag att ge service till medborgarna under måndag till fredag. I Pajala, Övertorneå och Överkalix finns receptionsverksamhet en dag varje vecka. Receptionerna handlägger och ger service i olika ärenden gentemot våra medborgare.

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service.

Vi söker nu en administratör till receptionen i Kalix, är du intresserad av att vara Polisens ansikte utåt? I sådana fall är du den person vi söker.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att arbeta med att ta emot besök och vara behjälplig till allmänheten och till viss del besvara telefonsamtal. Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten där du handlägger pass- och identitetskorts ansökningar. Utöver detta kommer du även att arbeta med hittegods, utlämning av beslag, ta emot tillståndshandlingar, ta emot inlämnade vapen samt andra uppgifter som uppkommer i en reception. Arbetet omfattar även stöd internt till lokalpolisområdets verksamheter och medarbetare Andra administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet kan förekomma. Vid behov förekommer även arbete på annan ort inom lokalpolisområdet.

Anställningen innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass- och ID-hantering, förlagd till dagtid, under fem dagar tillsammans med en veckas handledning. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:
  • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av receptionsarbete eller annat arbete som innefattat kundkontakter och administration som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
  • God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg och har lätt för att lära dig nya IT-system
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
  • Körkort, lägst behörighet B

Meriterande

• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
  • Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå

Personliga egenskaper

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på arbete med en hög servicenivå, engagemang, och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Då du ingår i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska kunna fungera vill vi att du har god samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

• Anställningsform: tillsvidareanställning
  • Arbetsort: Kalix
  • Arbetstid: dagtid med flex
  • Tillträde: 2023-01-01
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 3 oktober 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande">https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Receptionist, telefonist

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid med flex Tillsvidareanställning, tillträde: 2023-01-01.