arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Lokalförvaltare sökes till Polisområde Blekinge nordöstra Skåne

  • Ort

    Kristianstad

  • Yrkesroll

    Fastighetsförvaltare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 november

  • Sök jobbet senast

    11 december

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. A597.830/2019 lokalförvaltare jobb.na@polisen.se

Om jobbet

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en senior lokalförvaltare till vårt team på Ekonomiavdelningen/lokalförsörjningsenheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Till polisområde Blekinge nordöstra Skåne söker vi en lokalförvaltare med ansvar för att driva lokalförvaltning. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 10 personer med placering i Kristianstad. Du tillhör organisatoriskt Ekonomiavdelningen som ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.
Arbetsuppgifter
Lokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd inom polisområde i region Syd. Som senior lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger relationer i verksamheten.
Du leder mindre ombyggnationer och ansvarar för drift och underhåll. Ditt arbete innebär också att arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten. Resor ingår i arbetet, främst inom polisområdet men även inom regionen och nationellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
· Aktuell arbetslivserfarenhet inom vad arbetsgivaren bedömer som relevant område
· Erfarenhet av att leda projekt inom lokalförsörjning
· Erfarenhet av lokalförsörjning och/eller fastighetsfrågor
· God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
· Körkort, B
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
· Erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal
· Erfarenhet av byggentreprenader
· Kunskap om arbetsmiljö och säkerhetsfrågor
· Erfarenhet av att arbeta inom statlig eller offentlig verksamhet
Personliga egenskaper:
Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge en god service och driver självständigt arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är en god kommunikatör och har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Vidare är du strukturerad och noggrann.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. jobb.na@polisen.se