arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

LFV söker en Förvaltningsledare IT

  • Yrkesroll

    Systemansvarig

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    28 oktober

  • Sök jobbet senast

    17 november

Om jobbet

LFVs tekniska avdelning, System och Utveckling (SoU), ansvarar för allt från långsiktiga forskningsinitiativ till utveckling och förvaltning av LFVs samtliga system. Inom SoU är vi ca 150 medarbetare på flera olika verksamhetsorter. Enheten Förvaltning Administrativ IT ansvarar för förvaltning av LFVs administrativa system med tillhörande systemägarskap. I ansvarsområdet ingår bl.a system för Dokument&Arkiv, Kvalitet, Ekonomi, HR, , Verksamhetsstöd, Intern- och externwebb, Integrationsplattform m.fl.
Vi söker nu en Systemansvarig (motsvarande förvaltningsledare ITIL/pm3) i och med att vår nuvarande systemansvarig kommer gå ned i tid.
Din roll
Som systemansvarig leder och ansvarar du för att säkerställa att IT-lösningar inom förvaltningsobjekten fungerar och är tillgängliga för verksamheten enligt överenskomna krav. Tillsammans med verksamhetens förvaltningsledare utformar du en gemensam förvaltningsplan och verkar för ett ändamålsenligt och effektivt IT-stöd. Du säkerställer att tekniska aktiviteter utförs på ett kvalitetssäkrat sätt i enlighet med gällande arbetssätt och att IT-lösningar är utformade och framtagna i enlighet med de riktlinjer som finns i LFVs ledningssystem för IT.

Du säkrar verksamhetens krav på tillgänglighet, vidareutveckling, uppföljning, hantering av incidenter, ändringar och problem. Du är också ansvarig för relationen mellan verksamhet och IT inom dina systemområden.  I den här tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med hela LFV i olika grupperingar samt våra externa leverantörer då stor del av vår leverans är outsourcad. 

Din Profil
Vi söker dig som vill styra och leda it-delen av ett eller flera förvaltningsobjekt (systemområden) inom Administrativ IT samt har ett stort intresse för att hitta nya vägar framåt för att effektivisera verksamheten inom allt från arbetssätt till nyttjande av tekniken.

Vi ser gärna att du har: Under flera år arbetat i en liknande roll, exempelvis som förvaltningsledare eller som projektledare, inom IT   Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.   Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer   Erfarenhet av budgetering och uppföljning   Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
 
Det är meriterande om du också har:   Erfarenhet från chefs-/ledarbefattning Kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/ processer baserade på ITIL/pm3. Erfarenhet av kravformulering  i samband med upphandling
Som person är du strukturerad, problemlösande , kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika personer.
 
Anställning och Förmåner
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt huvudkontor i Norrköping. Innan anställning genomför vi en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.

LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor.

Vi sitter i ljusa och fina lokaler och erbjuder ett roligt och utvecklande arbete tillsammans med lösningsfokuserade, engagerade och nytänkande medarbetare.

Fackliga företrädare
Per Ola Kårbro, ST 011-192000
Göran Magnusson, SACO, 010-192000