arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Laboratoriekoordinator

  • Yrkesroll

    Laboratorieassistent

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    24 september

  • Sök jobbet senast

    31 oktober

Om jobbet

Vi söker nu en laboratoriekoordinator som kan verka som ansvarig för Handelslabbet och arbeta med kommunikation och administrativa uppgifter både inom Handelslabbet och i projektet företagsforskar-skolan INSiDR. Handelslabbet och INSiDR är två viktiga strategiska satsningar för högskolan inom området Handel och IT. Området Handel och IT är en komplett miljö med utbildning på alla nivåer från kandidatnivå till forskarnivå och med omfattande forskningsverksamhet. Knutet till miljön finns centrumbildningen SIIR som i stark samverkan med företag bedriver tillämpad handelsforskning med fokus på konsumenten och digitalisering.
Handelslabbet är en resurs som har stor betydelse för såväl forskning som undervisning inom området Handel och IT och verksamheten skall organiseras så att labbets resurser görs tillgängliga för såväl studenter, forskar/lärare som företag. INSiDR är ett KK-finansierat projekt som löper på minst 6 år och som bedrivs i samarbete med 8 företag och två andra lärosäten, Jönköping University och Högskolan i Skövde.

Anställningen är placerad vid Sektionen för företagsekonomi och textilt management.

Arbetsbeskrivning

I arbetsuppgifterna ingår att koordinera arbetet i Handelslabbet inkl. att vara kontaktperson för besök, genomföra visningar (på engelska och svenska), genomföra vissa utbildningsinsatser samt planera och delta i event, mässor och andra arrangemang. Du kommer även att leda och genomföra tester i Handelslabbet.

Vidare ingår det att medverka i utveckling av Handelslabbets verksamhet och att ansvara för kontakter med leverantörer av teknisk utrustning. Du kommer även att representera Handelslabbet i olika grupper och råd inom högskolan.

I rollen ingår det att arbeta med att utveckla och implementera kommunikationsplaner för Handelslabbet och INSiDR, vilket inkluderar arbete med plattformar och webbsidor (Photoshop och WordPress). Därtill kommer du att bistå projektledningen för INSiDR med att organisera events och konferenser. Att bistå projektledningen för INSiDR med projektadministration och utveckling av verksamheten ingår även det i arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer 
För anställningen krävs kandidatutbildning i företagsekonomi med inriktning mot handel, eller annan motsvarande utbildning. Du ska ha erfarenhet av att utveckla och implementera rutiner och processer inom det egna arbetsområdet. Vi söker dig med ett gediget intresse av att arbeta med teknisk utrustning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Vidare har du god kommunikationsförmåga, är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Därtill har du förmåga att vara flexibel, hantera tidspress och att slutföra arbetsuppgifter på utsatt tid. Du har även förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp.

Det är för anställningen meriterande med magister- eller masterutbildning i företagsekonomi med inriktning mot handel, eller annan motsvarande utbildning. Relevant arbetslivserfarenhet såsom arbete med kommunikation (inkl. att utveckla webbsidor), administrativa arbetsuppgifter, mötesadministration, databas-/registreringshantering och inköp. Erfarenhet av att arbeta med teknisk och laborativ utrustning och/eller erfarenhet av att arbeta i Photoshop och/eller WordPress är även det meriterande. 

Högskolan i Borås värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Anställningsform: Allmänn visstidsanställning, 12 månader
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: Snarast
Placeringsort: Borås
Diarienummer: PA 2019/298

Kontakt

Upplysningar om anställningen lämnas av studierektor Daniel Hjelmgren via telefon 033- 435 41 45 eller via mail daniel.hjelmgren@hb.se. Fackliga företrädare är Magnus Sirhed, OFR-ST och Martin Behre, Saco-S, de nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.

Ansökan

Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. 

Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. Till din ansökan ska följande dokument bifogas:
  • Personligt brev
  • CV med referensuppgifter och löneanspråk
  • Intyg/betyg och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa
Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt. 

Välkommen med din ansökan senast 2019-10-31.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.