arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kundsupport till jordbrukarstöd

  • Yrkesroll

    Växeltelefonist

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 maj

  • Sök jobbet senast

    31 maj

Om jobbet

Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommun, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att vår värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande verktyg som tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till Visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet...Med fokus för dem vi är till för...Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt...Tillsammans med andra.

Telefonistorganisationen har två nationella uppdrag, en växelfunktion och en kundsupport för jordbrukarstöd. Vi står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på
15 tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar i snitt på 3000 samtal.

ARBETSUPPGIFTER

I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom jordbrukarstöd för alla länsstyrelser i Sverige, ge information till våra kunder via telefon, mejl och sociala fora. Du ska även guida kunderna i länsstyrelsernas och Jordbruksverkets tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service och du kommer ha kontakt med alla länsstyrelser och Jordbruksverket.

KVALIFIKATIONER

Det är viktigt att du som söker har en hög känsla för service och engagemang samt att du är noggrann och lyssnar in vad kunden efterfrågar. Du ska också ha en vilja och förmåga att bidra till utvecklingen av kundsupporten för jordbrukarstöd. Du ska självständigt kunna söka information. Det är ett krav att du har genomgått lägst gymnasieutbildning. Erfarenhet av att läsa in stora mängder av material samt har en hög digital kompetens krävs. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har arbetat med handläggning av jordbrukarstöd eller har annan erfarenhet från lantbruk. Även arbete i fält inom jordbrukarstöd är meriterande. Vi värdesätter att du har personliga egenskaper och meriter som visar att du är en trygg lagspelare som sätter service och engagemang högt samt är kommunikativ och tydlig.

Du ska kunna ta väl avvägda initiativ och vara processorienterad samt strukturerad och stresstålig.

ÖVRIGT

Hos oss är det nämligen viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vi erbjuder dig en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Ett arbete med kvalificerad kundservice inom många spännande frågeområden. Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Växeltelefonist

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 1 augusti 2020.